26. JUL 2016

Ako behať počas letných dní?

Vhodnou športovou aktivitou na teplé dni je behanie. V lete si však treba dávať pozor na väčšie horúčavy a vysokú vlhkosť.

Vplyv vysokej teploty a vlhkosti na organizmus

Pri vysokej teplote a vlhkosti dochádza k nadmernému poteniu, čo spôsobuje stratu vody, elektrolytov a soli. Dostatočné množstvo týchto látok je veľmi dôležité pre správne fungovanie organizmu.

Nedostatok vody verzus nadbytok vody

Ak nepijete dostatok vody, dochádza k dehydratácii, čo sa prejavuje závratmi a nevoľnosťou. Pokiaľ sa dehydratácia neprejaví priamo, môže dochádzať až k zlyhaniu obličiek.

Keď budete piť veľa vody, ale bez doplňovania dostatočného množstva elektrolytov, môžete si vyvolať hyponatrémiu (elektrolytová porucha). To vedie k zmätku, nevoľnosti alebo  svalovým kŕčom.

Zásady, ktorých sa treba pri behaní v lete držať

  • Dôležitý je čas behania. Snažte sa vyhýbať behu v čase medzi 10:00 – 16:00, táto časť dňa totižto patrí k najteplejším. Všeobecne platí, že najvhodnejším časom na behanie v lete je ráno alebo večer, keď sú teploty na znesiteľnej úrovni.
  • Obliekajte si voľnejšie veci so svetlou farbou. Svetlá farba pomáha odrážať slnečné svetlo a bavlnený materiál pomáha odparovať pot.
  • Natierajte sa opaľovacím krémom. Je dôležité chrániť si pokožku pred slnečným žiarením. Nezabúdajte, že UV žiarenie prechádza aj cez oblaky, takže sa môžete spáliť aj počas zamračených dní.
  • Nikdy nezabúdajte na vodu. Než vyrazíte von, vypite dostatok vody. Určite si vezmite vodu aj so sebou a napite sa každých 15 minút, aj keď necítite smäd. Po tréningu tiež vypite aspoň pohár vody.
  • Pred tréningom prijmite elektrolyty a soli. Dajú sa zohnať rôzne typy vo forme kapsúl, tabliet alebo prášku.
  • Ak môžete, behajte radšej v tieni.
  • Snažte sa počúvať svoje telo. Hneď ako pocítite určitý pocit nevoľnosti alebo závrat, okamžite zastavte. Nikdy sa nesnažte takýto pocit prekonať. Mohlo by to mať veľmi zlé dôsledky.

Zdroj foto: adidas.sk

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

5 životných lekcií, ktoré nám uštedrí beh5 životných lekcií, ktoré nám uštedrí beh

Ak beháme dlhší čas, zistíme napríklad to, že veci sa neoplatí siliť ani v behu, ani v živote.

 

Mentálne výhody behu, pre ktoré ho milujemeMentálne výhody behu, pre ktoré ho milujeme

Vďaka behu sa cítime šťastnejšie a sebavedomejšie. 

 

Behám, ale nechudnem. kde je chyba?Behám, ale nechudnem. Kde je chyba?

Beh je výbornou stratégiou, ako schudnúť. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako behať počas letných dní?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.