14. MAR 2017

Ako si udržať bežeckú motiváciu?

Janka Chocholová

Správny postup pri behu a udržanie si motivácie zaručí dosiahnutie vášho zdravšieho a šťastnejšieho JA.

Potrebné je zvážiť svoje ciele a získať kontrolu na tejto ceste k ich dosiahnutiu. Každému, kto chce na sebe zapracovať pravidelným behaním, pri tom pomôžu aj nasledovné návyky.

Podľa slovenskej bežkyne Lucie Klocovej je pre pravidelné behanie najdôležitejšia psychická pohoda a prirodzenosť: „Pri behu si treba zvoliť čo najvhodnejšie podmienky na odreagovanie, aby si mozog túto činnosť spojil skôr s relaxom ako s drinou, a nebol pri nej v strese. Ja za posledné tri roky hudbu počas behania vôbec nepočúvam a radšej si pred pretekmi sadnem napríklad do parku. Vnímam spev vtáčikov, šum lístia. Viac sa dokážem sústrediť na beh a relax, keď pozorujem okolitú prírodu.“

Raňajší beh

Ak začnete hneď ráno behaním, stanete sa, doslova, závislými na pocite, že spravíte pre seba niečo, kým ostatní ešte spia. Rovnako získate energiu na celý deň. Už večer si pripravte všetko potrebné, aby ste aj takto mali dostatok času a odstránili zbytočné výhovorky. Zo začiatku sa nemusíte siliť a ísť behať ráno každý deň, ale postupne sami uvidíte, ako to pre vás začne byť samozrejmosťou.

Plánujte

Pripravte si tréningový plán aj na mesiac alebo dva vopred, aby ste postupom tréningov videli váš pokrok. Budete mať prehľad vo svojich aktivitách a získate flexibilitu, aby ste udržali svoj plán, aj keď vám do toho prídu iné povinnosti.

Výsledky pravidelných tréningov

Budovanie svalov zlepší váš zdravotný stav, znižuje riziko zranenia a vedie k vyššej výkonnosti. Vytvorte si k behu svoj vlastný doplňujúci program výberom šiestich cvičení: dva pre každú z vašich hlavných svalových skupín (horná časť tela, jadro a dolná časť tela), pričom jeden pre prednú čať tela (plank) a jeden pre zadnú stranu (most).

Pravidelné raňajky

Raňajky poskytujú dostatok energie  na začatie dňa. Štúdie tiež preukázali, že ľudia, ktorí pravidelne raňajkujú, si postupne upravili aj svoju váhu. 

Jedzte viac zeleniny

Zelenina je nízkokalorická a plná živín. Mala by byť základom stravy každého bežca. Jej vysoko kvalitné uhľohydráty dodávajú silu a energiu na tréningy.

Dostatok spánku

Všetko sa zdá byť horšie, pokiaľ nemáte dostatok spánku. Má to vplyv na každú oblasť v živote. Robte niečo pre relaxáciu, ako napríklad čítajte knihy. Prehodnoťte tiež príjem kofeínu. 

Zdroj foto: adidas.sk

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Čo a kedy jesť pred behomČo a kedy jesť pred behom?

Je potrebné sa pred behom najesť, alebo nie? Spýtali sme sa odborníka. 

 

5 dobrých rád, ktoré sa zídu začiatočníkom pri prvom behu5 dobrých rád, ktoré sa zídu začiatočníkom pri prvom behu

Pokiaľ začnete behať pozvoľna a s rozumom, je len otázkou času, kedy sa do behu skutočne zamilujete. 

 

Jar sa pomaličky blíži. prečo sa začať venovať behu?Jar sa pomaličky blíži. Prečo sa začať venovať behu?

Pravidelný pohyb prospieva nášmu telu i duši – posilňuje srdce, svaly, kosti a imunitu, pomáha lepšie zvládať stres a udržiavať si sexi figúru. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako si udržať bežeckú motiváciu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1199
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.