24. FEB 2017

Jar sa pomaličky blíži. Prečo sa začať venovať behu?

Pravidelný pohyb prospieva nášmu telu i duši – posilňuje srdce, svaly, kosti a imunitu, pomáha lepšie zvládať stres a udržiavať si sexi figúru. 

Väčšina ľudí začína meniť svoj životný štýl vždy začiatkom roka, pretože je to spojené s novoročnými predsavzatiami. Ďalší boom chudnutia nastáva s blížiacou sa jarou a letom. S tým je spätá nielen zmena jedálnička, ale aj pravidelná pohybová aktivita. Ak premýšľate nad viacerými variantmi pohybu, medzi ktoré patrí aj beh, prinášame vám niekoľko zdravotných i praktických výhod, ktoré sa spájajú práve s týmto športom.

Výhody behu, ktoré stoja za zváženie

Prospieva srdcu a pomáha lepšie zvládať stres

Nie je žiadnym tajomstvom, že vyšším krvným tlakom či hladinou cholesterolu trpia už mladiství. Nehovoriac o tom, že kardiovaskulárnymi chorobami sú ohrození už mladí ľudia vo veku okolo tridsať rokov. Je to hlavne dôsledok sedavého spôsobu života, nezdravej stravy a stresu. Jednou z foriem účinnej prevencie je aj pravidelný beh. Podľa štúdie zverejnenej v Journal of American College of Cardiology majú tí, ktorí pravidelne behajú, až o polovicu menšiu šancu, že zomrú na srdcovocievne ochorenia.

Prináša šťastie, úspech a sebavedomie

Pri behu sa uvoľňujú hormóny šťastia, ktoré majú vplyv na našu náladu. Takisto pravidelné tréningy učia človeka pracovať na dosiahnutí stanovených cieľov, prekonávať prekážky a získať potrebný odstup, ktorý je nevyhnutný pri úspešnom riešení problémov. Beh ide ruka v ruke aj so zvýšením sebavedomia a tiež zlepšením stravovacích návykov. To všetko má vplyv na kvalitu osobného i pracovného života.

Posilňuje kosti

Pre silné kosti je dôležitý dostatočný prísun vápnika, fosforu, vitamínu D a tiež pravidelný pohyb. A podľa odborníkov z  The Medicine & Science in Sports & Exercise dokonca beh prospieva aj kĺbom. Do štúdie zapojili bežcov a tých, ktorí sa venovali chôdzi. Napodiv zistili, že bežci trpeli poškodením kĺbov menej ako chodci.

Pomáha schudnúť a vyformovať postavu

Pri behu sa dá spáliť 6 až 12 kcal za minútu v závislosti od intenzity i terénu. Okrem toho pomáha vyformovať svaly nôh a zadku, čo sú problematické oblasti u väčšiny žien. Pri dodržaní správnej techniky behu sa zapájajú aj svaly jadra.

Pri behu neexistujú limity na čas a miesto

Kým skupinové cvičenia alebo tréningy vo fitcentre prebiehajú v určitom čase, behať môžete kedykoľvek, kdekoľvek a za takmer každého počasia.

Je zadarmo

Na beh vám stačí športové oblečenie a bežecké tenisky. Odpadá teda pravidelné platenie vstupného, ako je to v prípade fitcentier či športových klubov. 

Zdroj foto: adidas.sk

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Posilňovanie a lepší bežecký výkon? áno, ale treba si vybrať správnePosilňovanie a lepší bežecký výkon? Áno, ale treba si vybrať správne

Ani bežci by nemali v tréningovom pláne zabúdať na posilňovanie. Ktoré cviky sú vhodné? 

 

Riešite dilemu, čo jesť po behu? už nemusíte!Riešite dilemu, čo jesť po behu? Už nemusíte!

Jednou z chýb, ktorej sa bežci dopúšťajú, je nesprávne načasovanie a zloženie jedla po telesnej aktivite.

 

Vyzerajte pri behu ako bohyňa a cíťte sa ako v bavlnkeVyzerajte pri behu ako bohyňa a cíťte sa ako v bavlnke

Hovorí sa, že neexistuje „zlé počasie, iba zlé oblečenie“. Behať sa teda dá aj pri mínusových teplotách v prípade, že viete, čo na seba.  


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Jar sa pomaličky blíži. Prečo sa začať venovať behu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1081
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.