25. SEP 2015

Semiačka a smoothies: 5 tipov, ako ich použiť

Semiačka sú skvelou ingredienciou do smoothies. Sú zdravé, chutné a dodajú energiu. 

Semienka sú jednou z potravín, ktorú by sme mali jesť pravidelne. Jedna až dve hrste denne majú množstvo pozitívnych účinkov. Vhodné je, ak sa kombinujú. Možno ich pridať do rozličných slaných i sladkých jedál a tiež nápojov. Rozhodnúť sa môžeme nielen na základe chuti, ale aj ich zdravotných benefitov. 

Ktoré si vybrať?

Do lahodných smoothies môžete použiť tekvicové, ľanové, sezamové či slnečnicové semiačka. Čoraz populárnejšie sú však chia, konopné a bazalkové. Chia semienka sú obľúbené aj preto, lebo majú neutrálnu chuť, a teda takmer všestranné použitie. Vyznačujú sa vysokým množstvom vlákniny, proteínov, zdravých tukov, vitamínov i minerálov. Používajú sa jednoducho, stačí ich pridať do konkrétneho pokrmu. Podobným zložením disponujú aj semená konope. Menej známe sú bazalkové semiačka, ktoré treba pred použitím namočiť, aby vytvorili rôsolovitú hmotu. Sú skvelým spestrením jedálnička tých, ktorí chudnú i športujú. Predstavujú výborný zdroj energie a majú výbornú schopnosť zasýtiť na dlhý čas.

5 tipov na smoothies so semiačkami

1. Malinové smoothie s tekvicovými semiačkami

Suroviny:

1 šálka živočíšneho, alebo rastlinného mlieka, ½ šálky malín (brusníc, čučoriedok), za hrsť nakrájaných lístkov špenátu, 3 PL tekvicových semiačok, 1 banán, 1 PL kokosového oleja

Postup:

Všetky ingrediencie zmiešajte v mixéri. V prípade potreby doslaďte medom (stéviou).

2. Banánové smoothie s ľanovými semienkami

Suroviny:

1 banán, 1 veľký pomaranč (pomarančový džús), 1 PL ľanových semien, 2 PL proteínového prášku, voda

Postup:

Všetko zmixujte v mixéri. Množstvo vody závisí od požadovanej konzistencie.

3. Uhorkové smoothie so semiačkami bazalky

Suroviny:

uhorka, lístky špenátu, hrozno, 1 PL bazalkových semiačok, malé množstvo vody

Postup:

Bazalkové semiačka pred použitím namočte do vody, aby vytvorili rôsolovitú konzistenciu. Potom všetko spolu zmixujte, poprípade doslaďte.

4. Hruškové smoothie s chia semienkami

Suroviny:

1 hruška, 2 hrste rukoly (špenátu), 1 PL chia semiačok, škorica podľa chuti, ½ pohára kokosového (alebo iného rastlinného) mlieka

Postup:

Všetko zmixujte a podávajte.

5. Jablkové smoothie

Suroviny:

2 jablká, 2 hrste špenátu, šťava z citrónu, 1 PL chia semiačok, voda, med na osladenie

Postup:

Všetko spolu zmixujte. 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

6 letných smoothies, ktoré osviežia a dodajú energiu6 letných smoothies, ktoré osviežia a dodajú energiu

Leto je v plnom prúde a všade je ovocia i zeleniny nadostač. Čo tak si pripraviť chutné a zdravé smoothies? 

 

Milujete smoothies? vyskúšajte ich s kokosovým mliekomMilujete smoothies? Vyskúšajte ich s kokosovým mliekom

Je postrachom zápalov i vírusov. Podporuje imunitu i tvorbu krvi. 

 

Nemáte čas? zachránia vás chutné a výživné smoothiesNemáte čas na jedlo? Zachránia vás chutné a výživné smoothies

Pripravíte ich bleskovo, je v nich zachované maximum výživných látok a vynikajúco chutia. 


Anketa

Prečo pravidelne cvičíte?

Chcem sa zbaviť prebytočných kíl.
Túžim mať vyformovanú postavu.
Šport mi pomáha ventilovať sa.
Chcem voľný čas tráviť zmysluplne.

Celkom hlasovalo: 295

Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Semiačka a smoothies: 5 tipov, ako ich použiť

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.