5. JAN 2016

Rozhodli ste sa v novom roku cvičiť? Osvojte si tieto zásady a vytrváte

Jedným z novoročným predsavzatí je pravidelné cvičenie. Čo robiť, aby nezostalo iba pri niekoľkých pokusoch, ale cvičili ste pravidelne a s radosťou? 

S príchodom prvého januára si dávame predsavzatia, ktoré nás majú priviesť k lepšiemu či kvalitnejšiemu životu. Mnohé z nich sa týkajú práve pravidelného pohybu. Ak patríte medzi tých, ktorí túžia s cvičením nielen začať, ale pri ňom aj vytrvať, vyskúšajte nasledovné tipy.

Začnite pomaly a postupne

Je vaším cieľom cvičiť 4 razy týždenne aspoň hodinu, lenže viac ako rok ste sa športu nevenovali? Začínajte postupne a pomaly napríklad tak, že začnete 30-timi minútami 2 razy týždenne a postupne si budete pridávať. Brutálnym tréningom, po ktorom budete ledva stáť na nohách, docielite akurát to, že s cvičením skončíte skôr, ako ste mali možnosť objaviť jeho krásu.

Vybudovanie návyku si vyžaduje čas

Nech sa začnete venovať čomukoľvek, je dôležité myslieť na to, že chvíľku potrvá, kým sa z cvičenia stane návyk. Podľa psychológov to trvá najmenej 21 dní. Počas tohto obdobia sa teda vyzbrojte trpezlivosťou a poriadnou dávkou motivácie. Vybrané cvičenie by vás síce malo baviť, ale pokojne sa môžete za každý tréning odmeniť niečím, čo máte veľmi radi a pomôže vám v cvičení vytrvať ďalej. Môže to byť čokoľvek, čo splní svoju funkciu. Po uplynutí tohto obdobia to pôjde už neporovnateľne ľahšie.

Zaplaťte si trénera

Je známe, že ak urobíme rozhodnutie zaplatiť si trénera, je väčšia šanca, že pri cvičení zotrváme. Dôležité je prekonať najmä obdobie, počas ktorého sa z cvičenia stane návyk. Samozrejme, veľmi dôležité sú aj kvality trénera a jeho schopnosť správne vás motivovať.

Dajte o sebe vedieť

Aj na začiatku roka sa uskutočňuje množstvo súťaží, ktoré sa týkajú zmeny vzhľadu či tréningov na nejaké podujatie (napríklad beh). Ak sa do takéhoto niečoho zapojíte, okrem vlastnej motivácie vás bude držať „nad vodou“ aj to, že o vašich športových počinoch budú vedieť aj ostatní a vy predsa nechcete vyzerať ako padavka! 

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

5 tipov, ako začať cvičiť a vytrvať5 tipov, ako začať cvičiť a vytrvať

Určite viete, aké to je. Veľakrát ste sa snažili, no nikdy sa vám nedarilo cvičiť s radosťou. 

 

Beh vonku verzus bežecký pás. čo je lepšie?Beh vonku verzus bežecký pás. Čo je lepšie?

Niektorí nedajú na beh vonku dopustiť, iní majú radšej bežecký pás. 

 

8 vecí, vďaka ktorým bude beh v zime dokonalý8 vecí, vďaka ktorým bude beh v zime dokonalý

Zimný beh je skvelý spôsob, ako prekonať zimné blues, zlepšiť si formu a tiež získať energiu. 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Rozhodli ste sa v novom roku cvičiť? Osvojte si tieto zásady a vytrváte

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.