16. MÁJ 2015

Pre akčné dievčatá: S bosu si dáš poriadne do tela

Nudia ťa klasické drepy, výpady či „brušáky“? Cvič ich s cvičebnou pomôckou bosu. Získaš krajšie, pevnejšie a príťažlivejšie telo a aj sebavedomie. 

S bosu si môžeš zacvičiť nielen vo fit centre, v rámci lekcií rozličných skupinových cvičení, ale aj doma. Je to univerzálna cvičebná pomôcka, ktorá sa dá ľahko využiť pri aeróbnych aktivitách, posilňovaní a aj na precvičovanie rovnováhy.

Daj si do tela s bosu!

Bežné cviky, ktoré robíš pravidelne, môžu byť oveľa účinnejšie, ak ich budeš cvičiť s pologuľou bosu. Využiť ju môžeš aj v prípade, že s cvičením práve začínaš. Ak si úplná začiatočníčka, absolvuj aspoň 1-2 lekcie s inštruktorom, ktorý ti vysvetlí správnu techniku cvičenia. Dávaj si pozor, aby si na bosu vždy našľapovala celým chodidlom, mala spevnené brucho a vystretý chrbát. Na úvod si dopraj rozcvičku a hlavne nezabúdaj, že menej je viac. Radšej voľ nižší počet opakovaní a jednoduchšie cviky. Vyhneš sa pretrénovaniu a svalovej horúčke.

Cvičiť s bosu sa oplatí

Pri vykonávaní jednotlivých cvikov si nútená udržiavať stabilitu, čiže do pohybu sa zapájajú aj hlboké svaly. Problematické partie tela ako brucho, zadok a stehná sa tvarujú a spevňujú. Cvičenie  zároveň prospieva chrbtu, šľachám i kĺbom. Zlepšuješ si stabilitu a koordináciu. Navyše cvičenie s touto balančnou pomôckou je skvelá zábava. Výsledkom je štíhle, pevné a zdravé telo.

Je tu však ešte jeden bonus. Okrem skvelej figúry si zlepšíš aj držanie tela, ktoré veľa napovie o tvojej osobnosti. Mladá dáma so správnym držaním tela a vyšportovaným telom je spokojná sama so sebou a vyžaruje to z nej. Navyše je magnetom pre opačné pohlavie. Chceš byť ňou i ty? Pravidelne sa venuj cvikom s bosu, ktoré sme pripravili špeciálne pre teba.

Preskakovanie na bosu

Pri tomto cviku sa zahreješ. Podstata je jednoduchá, striedavo preskakuješ na bosu z jednej strany na druhú. Daj pozor, aby si vždy bola celou plochou chodidla na podložke. Opakuj 15-20 ráz na každú stranu v 3 sériách.

bosu preskakovaniebosu preskakovanie

Drep

Ak ťa nudia klasické drepy, vyskúšaj tento variant s bosu. Posilníš si svaly zadku a stehien. Počet opakovaní je 15-20-krát po 3 série. Ak chceš vyskúšať náročnejší variant, rob drepy na otočenej pologuli.

bosu drep
bosu drep
bosu drep
bosu drep

„Skracovačky“

Pri „skracovačkách“ na bosu je dôležité, aby bol chrbát v strede balančnej pomôcky. Pri pohybe smerom hore chrbát mierne zaguľať a s výdychom sa vráť smerom dolu. Počet opakovaní je rovnaký ako pri predošlom cviku.

bosu skracovačky
bosu skracovačky
bosu skracovačky

Cvik na trénovanie balansu

Balančné cviky nesmú v tvojom tréningovom pláne chýbať. Dlaňami sa opri o prednú časť bosu, kolená sú tiež na bosu a špičky sú na zemi. Striedavo zdvíhaj ľavú roku a pravú nohu. Na každú stranu opakuj 15-20 ráz v 3 sériách.

bosu balans
bosu balans

Cvik na chrbát

Stred tela je na bosu, nohy sú mierne od seba a ruky vystreté pred sebou. Pomaly ich pokrč tak, aby bol v lakťoch pravý uhol, lopatky tlač pri pohybe k sebe. Počet opakovaní je 15-20 po 3 série.

bosu chrbat
bosu chrbat

Dvíhanie panvy

Pri dvíhaní panvy je jedna noha celým chodidlom na bosu, druhá je vystretá, pričom špičku tlač k sebe a zdvíhaj panvu. Na každú stranu rob 3 série po 15-20 opakovaní.

bosu panva
bosu panva

V rámci seriálu pre akčné dievčatá ti každý týždeň predstavíme zaujímavé druhy cvičení, ktoré ťa môžu inšpirovať. Nuž a o tom, že mladá dáma má vyzerať skvelo stále, niet pochýb. Platí to aj pre cvičenie. Trendy outfity, určené mladým kočkám  vhodné na rozličné cvičenia, nájdeš v novej kolekcii adidas Stellasport.

Priestory na fotenie poskytlo Fitness a wellness centrum v Bratislave - BODY Energy Club. Viac informácii nájdete na www.body.sk.

Odporúčame prečítať: 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pre akčné dievčatá: S bosu si dáš poriadne do tela

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.