5. MAR 2015

Od chôdze je len malý krok k behu

Mirka

Chceli by ste behať, ale myslíte si, že to nezvládnete? Tak začnite chôdzou, ktorá má pozitívne účinky podobné behu. 

Jar je tu čo nevidieť. Tí, čo sa v zime nehýbali, pozerajú na tukové faldíky a odhodlávajú sa niečo s tým urobiť. Iní sa venovali cvičeniu v interiéri, ale s príchodom jari dávajú prednosť outdoorovým pohybovým aktivitám. V poslednom čase je jednou z najobľúbenejších beh. Lenže nie všetci si naň trúfnu. Čo s tým? Na začiatok postačí chôdza. Od nej je len krôčik k behu.

Chôdza a beh

Chôdza je vhodnou voľbou pre tých, ktorí nikdy nešportovali a chcú začať. Je prirodzeným druhom pohybu, ktorý je vhodný pre všetky váhové i vekové kategórie. Chôdza je však v porovnaní s behom šetrnejšia napríklad k pohybovému aparátu. Výrazne šetrí kĺby a chrbticu. Čo sa týka benefitov pravidelnej chôdze a behu, tak podľa viacerých vedeckých štúdií sú porovnateľné. Napríklad podľa rozsiahlej štúdie odborníkov z Lawrence Berkeley National Laboratory, Life Science Division v kalifornskom Berkeley majú beh a chôdza podobné účinky na srdcovocievny aparát (1). Pozitív chôdze je však oveľa viac. Pravidelná chôdza zlepšuje náladu, pretože pohyb v spojení s čerstvým vzduchom a slnečnými lúčmi stimulujú uvoľňovanie endorfínov. Ďalej zlepšuje hustotu kostí, čiže je prevenciou osteoporózy, posilňuje imunitný systém, pomáha udržať zdravú hmotnosť, dodáva energiu, stabilizuje hladinu krvného cukru atď.

adidas 2014/2015

Ako chôdzou schudnúť?

Ak vám ide o zníženie hmotnosti, aj to je možné dosiahnuť prostredníctvom tejto jednoduchej pohybovej aktivity. Ako na to? Ideálne je venovať sa rýchlej chôdzi aspoň 4-5 ráz týždenne 30-45 minút. Nevyhnutné je však sledovať pulzovú frekvenciu, ktorá by sa mala pohybovať okolo 60-tich percent maximálnej pulzovej frekvencie. Samozrejme, bez úpravy jedálnička to nepôjde. Ak sa budete chôdzi venovať pravidelne, po čase zistíte, že vám už nestačí a stane sa z vás nadšený bežec.

Ako sa dostatočne motivovať?

Motiváciou k pravidelnému pohybu na čerstvom vzduchu by vám mali byť predovšetkým zdravotné benefity, ktoré so sebou prináša. Chôdza je výborný spôsob, ako uvoľniť svoje telo a psychiku po náročnom dni, a tak sa naučiť lepšie zvládať stres. Pravidelný pohyb tiež zvyšuje sebavedomie. Motiváciou môže byť aj kvalitné oblečenie, vďaka ktorému sa budete cítiť pri prechádzke príťažlivo. Inšpirujte sa napríklad novou kolekciou adidas jar/ leto 2015. 

adidas 2014/2015

Odporúčame prečítať: Beh či chôdza? 

Zdroj foto: adidas
Zdroj: http://newsroom.heart.org/news/walking-can-lower-risk-of-heart-related-conditions-as-much-as-running&usg=ALkJrhgPRImxV12vcoih7BbE4u06Jkzpmw

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Od chôdze je len malý krok k behu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.