15. JAN 2016

30-minútový HIIT tréning, ktorým spálite tuk

Najväčšou výhodou HIIT je to, že trvá približne 30 minút alebo aj menej. To umožňuje takmer komukoľvek odcvičiť si skvelý tréning, aj keď má iba málo času. 

Čo znamená HIIT?

HIIT je vysoko intenzívny intervalový tréning. Ide o tréningovú metódu, pri ktorej meníte krátke intervaly vysokej intenzity cvičenia a krátke intervaly miernej intenzity alebo odpočinku. Je vhodný tak pre začiatočníkov, ako aj pre pokročilých cvičencov. Dôležitý je správny výber cvikov, pri ktorých sa zapája väčšina svalových skupín. Použitie HIIT s izolovanými cvikmi by bolo neefektívne, ale s cvikmi na celé telo, ako napr. kľuky, drepy, mŕtve ťahy a plyometrické cviky veľmi výrazne naštartujete spaľovanie tuku.

Výhody HIIT

  • krátka doba tréningu
  • zvyšuje nadmernú konzumáciu kyslíka po cvičení, aby telo po cvičení dohnalo nedostatok kyslíka, mastné kyseliny sa uvoľňujú a sú použité ako palivo
  • pomáha zvýšiť VO2 max (maximálne množstvo kyslíku na použitie počas cvičenia): dôležité je mať toto číslo čo najvyššie, pretože to umožňuje použiť viac tuku ako paliva namiesto glukózy
  • veľmi účinný spôsob na zvyšovanie hladiny testosterónu a rastového hormónu v tele
  • pomáha pri zbavovaní sa metabolických odpadov zo svalov

Príklad HIIT

Čo sa týka HIIT, existuje nekonečné množstvo kombinácií cvikov a aj časových intervalov. Ja vám uvediem jeden, v ktorom striedajte cvičenie v čase 30 sekúnd a 60 sekúnd vyklusávaním.

1. Drepy

2. Dynamické výpady


Zdroj video: www.youtube.com

3. Beh s vysokými kolenami

4. Skoky do bokov


Zdroj video: www.youtube.com

5. Jeden veľký skok dopredu a tri malé skoky vzad

6. Pavúčí horolezec


Zdroj video: www.youtube.com

7. Bočný horolezec


Zdroj video: www.youtube.com

8. Plank jack


Zdroj video: www.youtube.com

9. Údery do vzduchu

10. Angličáky

Opakujte cyklus ešte jedenkrát. Ako pri každom tréningu, tak ani pri HIIT nesmiete zabudnúť na strečing pred a aj po tréningu, aby bol tréning prospešný a neublížil vám.

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

20-minútový tabata tréning, pri ktorom sa zapotíte20-minútový tabata tréning, pri ktorom sa zapotíte

Máte plný diár úloh, ale napriek tomu by ste si dali radi poriadne do tela? Pri tomto tréningu sa naozaj zapotíte. 

 

Ako behať v pohodlí domova. tip na tréningový plánAko behať v pohodlí domova. Tip na tréningový plán

Ak chcete behať aj v nepriaznivom počasí, je pre vás bežecký pás veľmi dobrou voľbou. Umožní vám vykonávať pravidelné vytrvalostné tréningy u vás doma. 

 

Fit po sviatkoch: útok na pevný zadokFit po sviatkoch: útok na pevný zadok

Vypracovať si pevný zadok nie je také jednoduché a hlavne ženy majú s touto partiou problémy. Samozrejme, dá sa všetko. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 30-minútový HIIT tréning, ktorým spálite tuk

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.