Dizajnérka Josephine Aberg: „Dnešné módne móla sú inšpirované športom.“
Josephine Aberg je riaditeľkou pre tvorbu dizajnu dámskeho oblečenia značky adidas Originals. Má na starosti 25 členný tím dizajnérov, ktorí spolupracujú pri tvorbe oblečenia, obuvi a doplnkov pre značku adidas Originals. Jej najnovší počin, obuv Originals Up Wedge, z kolekcie jeseň/zima 2013, kombinuje moderný štýl s nádychom histórie značky.
S dizajnérkou sme sa rozprávali o ich tvorbe, ale i o vzťahu a ovplyvňovaniu súčasnej módnej tvorby športom.
Kde ste čerpali inšpiráciu pre dizajn novej obuvi Originals Up Wedge?
V prvom rade by som chcela zdôrazniť, že pracovať pre značku s históriou, akú má adidas, si musíte vážiť a ja si to vážim. Ale, aj keď oceňujem jej históriu a filozófiu, občas jej predsa len môžem byť neverná a skúsiť ju oživiť. Je to tak jednoduché, ako to znie: dievčatá rady nosia vysoké podpätky, aby boli vyššie a aby ich nohy vyzerali dlhšie a štíhlejšie. A však nie vždy je komfortné nosiť topánky na podpätkoch. Preto prichádza adidas Originals s obuvou Up Wedge. Naša firma je známa tým, že vyrábame komfortnú športovú obuv, takže náš nápad bol skombinovať tieto dva prvky do jedného celku.
Je priestor pri tomto druhu obuvi ísť v budúcnosti ešte vyššie, s výškou samotného podpätku?
V ženskom svete nikdy neviete... (smiech) Ale opätky – vysoké, alebo nízke, tu vždy boli. Tak uvidíme, kde to skončí v budúcnosti.
Čo najviac ovplyvnilo dizajn a farebnosť obuvi Originals Up Wedge z kolekcie adidas Originals jeseň/zima 2013?
Celé to je v „glamour“ štýle a farby sú tmavé: čierna, fialová a biela v metalickom semiši. A samozrejme, museli sme zaradiť aj klasické farby.
Viete si v budúcnosti predstaviť zakomponovanie iných „módnych vychytávok“ pri tvorbe tenisiek?
Áno, súčasná móda nemá limity a ani hranice. Preto som si istá, že uvidíme viac extravagantných kúskov aj v našej tvorbe.
Myslíte si, že očakávania od tenisiek sa dnes zmenili, v porovnaní s minulosťou? Chcú dievčatá v súčasnosti tenisky, ktoré sa podobajú topánkam z prehliadkových mól?
Myslím si, že pôvodné vnímanie významu tenisiek sa zmenilo – športová obuv je teraz používaná ako módny doplnok, alebo doplnok k trendy outfitu. Ak sa pozrieme dva roky späť, hlavný dôvod, prečo ženy nosili športovú obuv, bol samotný šport. Dnes je vnímanie športovej obuvi veľmi rozdielne.
V 90. rokoch bola značka adidas jedna z prvých športových značiek, ktorá začala používať materiály z kože na basketbalovú obuv. Dnes, pokiaľ ide o farbu a materiál, nájdeme vysoko technické, vysoko módne a aktuálne retro štýly spojené v jednom celku. V podstate dnešné módne móla sú inšpirované športovými značkami.
Diskusia k článku - Dizajnérka Josephine Aberg: „Dnešné módne móla sú inšpirované športom.“