Tréner radí ako začať behať a dopracovať sa až k polmaratónu

Adela Jasenovcova

Chceli by ste začať behať? Čo keby sa vaším cieľom stal rovno polmaratón?

Tréner radí ako začať behať a dopracovať sa až k polmaratónu
Zdroj: adidas
19. OKT 2018

Výzva na úvod

Bežecký a kondičný tréner Leo Lendvorský tvrdí, že aj bežný človek môže zvládnuť polmaratón. Za predpokladu, že je v dobrom kondičnom stave a po zdravotnej stránke nemá žiadne fyzické problémy s pohybovým aparátom. Avšak je potrebné systematicky a pravidelne trénovať a takisto nadobudnúť určitú kondičnú zdatnosť, ktorú získate napríklad cvičením tak 4-krát do týždňa. Ak to prerátate na hodiny, ide zhruba o 10 hodín týždenne dlhodobej aeróbnej aktivity v nízkej intenzite. Ak sa v takej kondícii nenáchadzate, odporúčame sa na polmaratón radšej poriadne pripraviť. 

Pýtate sa, prečo rovno polmaratón? Dôvodov je mnoho. Čo tak pozrieť sa na to ako na výzvu? Raz v živote prekonať samú seba a urobiť niečo nad svoje limity? Podobne sa k tomu postavilo aj desať dievčat. Nebehali a po dôkladnej príprave zvládli polmaratón.

Ako začínali ony a ako môžete aj vy, práve to si môžete pozrieť v nasledujúcom videu. Spovedali sme v ňom práve trénera Lea Lendvorského, ktorý je zároveň aj kapitánom bežeckej komunity adidas Runners Bratislava.

Z nuly na polmaratón

Leo tvrdí, že aj zo ženy, ktorá nikdy nebehala, sa môže stať bežkyňa. Za 12-14 týždňov dokáže natrénovať a odbehnúť 16 kilometrov, hoci začínala s piatimi kilometrami striedavého behu a chôdze. Za tri a pol mesiaca systematickým prístupom zdolávali rôzne výzvy, no najväčšia pre neho je, aby všetkých 10 dievčat dobehlo zdravých a šťastných do cieľa. 

Dievčatá mali 3-4 tréningy týždenne, čo bola často poriadna fuška popri iných povinnostiach. Leo sa snažil tréningy spestriť, dával silové aj intervalové tréningy, beh do kopca, ale najväčší dôraz kládol na dlhé víkendové behy. 

leo baby trening

Tréner adidas Runners Bratislava dodáva: "Postupne som do tréningu zaradil aj silové tréningy, aby som pripravil ich pohybový aparát na zvládnutie polmaratónu bez bolesti. Zameriavali sme sa na to, aby boli schopné bežať aj na výkon“. 

Čo tréner odkazuje všetkým začiatočníkom: "Príď na adidas Running tréning, hlavne na tie začiatočnícke tréningy každú stredu o 18:00. Tam dostaneš základné tipy a triky ako na to. Namotivuješ sa a uvidíš iné baby, ktoré predtým neboli bežkyne a beh im zmenil život. Šport všeobecne mení životný štýl, nielen beh,“ dodáva tréner Leo Lendvorský.

usmev Leo

Kto je Leo Lendvorský?

Majster Slovenska v behu na 800 metrov z roku 2013 a každoročný medailista z majstrovstiev Slovenska v behoch na stredné trate 800 a 1500 metrov. V tomto roku skončil na 2. mieste na majstrovstvá Slovenska v behu na 800 metrov.

Vyštudoval Fakultu Telesnej výchovy a športu, odbor Kondičné trénerstvo najvyššieho stupňa. Momentálne je na doktorandskom štúdiu v odbore športová kinantropológia na Fakulte Telesnej výchovy a športu v Bratislave. Je kapitán a trénuje bežcov z adidas Runners Bratislava. Pridajte sa a pozrite si informácie o tréningoch na https://www.adidas.sk/adidasrunners/

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tréner radí ako začať behať a dopracovať sa až k polmaratónu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2163
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.