2. NOV 2014

Joga pomáha zabudnúť na stres

Mirka

Joga znižuje hladinu kortizolu, teda pomáha lepšie zvládať stres, napätie i úzkosť. Navyše zvyšuje silu, rovnováhu, pružnosť a tónuje svalstvo.

Cvičíte jogu pravidelne alebo ste sa jej aspoň venovali dlhšie obdobie? Potom ste určite na sebe pocítili, že ste v lepšej fyzickej i psychickej kondícii. Je to preto, lebo v joge je kladený dôraz práve na dosiahnutie harmónie tela a mysle prepojením jogových pozícií, správneho dýchania i meditácie.

 

V bežnom živote sa to prejaví napríklad tým, že človek dokáže žiť naplno v prítomnosti a zároveň nerieši veci, ktoré nedokáže ovplyvniť.

 

Nikdy nie je neskoro

Nikdy nebude lepšia chvíľa na to, aby ste začali s cvičením jogy, ako práve teraz. Odhoďte predsudky a aspoň ju vyskúšajte. Môžete si vybrať z pestrej škály jogových štýlov, ktoré sa líšia intenzitou i formou. Na lepšie zvládanie stresu výborne poslúži napríklad hatha joga. Tak isto platí, že niektoré pozície sú obzvlášť účinné na podporu relaxácie a lepšie zvládanie napätia či úzkosti.

Odporúčame prečítať: Potrebujete sa zbaviť stresu a oddýchnuť si? Vieme, čo vám pomôže!

Čo na to odborníci?

Joga v porovnaní s inými metódami zvládania stresu (dychové cvičenia, pitie upokojujúcich bylinkových čajov a pod.) kombinuje hneď niekoľko techník: dýchanie, jogové asány, naťahovacie cvičenia a meditáciu.

Podľa odborníkov z American Yoga Association je obzvlášť dôležité ovládať správne dýchanie hlavne vtedy, keď je človek v strese. Práve pri cvičení jogy sa človek naučí koncentrovať na dych, rovnomerný nádych a výdych, čo ho odvedie od negatívnych emócií.  Potom je jednoduché tento postup aplikovať v bežnom živote kedykoľvek a kdekoľvek,  a „stíšiť“  tak svoju myseľ.

4 jogové pozície, ktoré pomáhajú zmierniť stres a úzkosť

Uvedené jogové pozície sú určené práve na zmiernenie stresu a úzkostných stavov. Sú vhodné najmä pre začiatočníkov. Nezabúdajte sa pri cvičení plne koncentrovať a prepojiť vykonávanie asán so správnym dýchaním. Ak zatvoríte oči, pomôže vám to lepšie sa zrelaxovať.

Odporúčame prečítať: 7 rád, ako sa pripraviť na cvičenie jogy

Anjali Mudra

Navodzuje rovnováhu medzi pravou a ľavou stranou tela, ale aj fyzickou a duševnou stránkou.

Sukhasana (Easy Pose)

Táto jogová pozícia navodzuje vnútorný pokoj, odstraňuje úzkosť, stres i únavu. Pri jej vykonávaní je najdôležitejšie sústrediť sa na svoj dych a mať vystretý chrbát. V asáne vytrvajte aspoň 60 sekúnd.

Marjaryasana (Cat Pose)

Pozícia mačky odbúrava stres a je aj jemnou masážou pre chrbticu a brucho.

Uttana Shishosana (Extended Puppy Pose)

Ak sa potrebujete okrem stresu zbaviť aj nespavosti, určite nevynechajte túto jogovú pozíciu.

Zdroj: http://www.americanyogaassociation.org/03anxiety.html

Zdroj video: www.youtube.co, zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (patrisyu)


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Joga pomáha zabudnúť na stres

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.