30. APR 2014

Hormonálna joga pomôže v klimaktériu aj pri PMS

Mirka

Hormonálna nerovnováha je zodpovedná za mnoho ťažkostí. Spôsobuje bolesť hlavy, kožné ťažkosti, únavu, znížené libido, vypadávanie vlasov i bolesť kĺbov. Väčšina ľudí rieši tieto problémy analgetikami, kofeínom či výživovými doplnkami. Existuje však oveľa lepšie riešenie. Hormonálna joga.

Pýtate sa, čo je vlastne hormonálna joga? V podstate ide o prirodzenú formu jogy, ktorej úlohou je pomôcť ženám (ale i mužom) riešiť hormonálne ťažkosti. Prostredníctvom špeciálnych jogových techník dochádza k znovuobnoveniu hormonálnej rovnováhy. Hormonálnu jogu vytvorila Dinah Rodrigues kombináciou hatha a kundalini jogy, špeciálneho dýchania a meditácie, ktoré stimulujú produkciu hormónov.

Tento jogový štýl je preto vhodný pre ženy v klimaktériu, ale môže byť nápomocný aj pri riešení neplodnosti, cystách na vaječníkoch, predmenštruačnom syndróme i andropauzy u mužov. Aké sú skúsenosti účastníkov kurzov hormonálnej jogy? "Ženy hneď po seminári vyzdvihujú príval energie a dobrej nálady, uvedomujú si, kde vlastne majú vaječníky, lebo došlo k ich aktivácii a pochvaľujú si zvýšenie libida. Sú vyrovnanejšie, pokojnejšie, skrátka sa lepšie cítia. Po pomerne krátkej dobe cvičenia sa ženám zlepší pohyblivosť tela, vyčistí sa im pleť, zlepší spánok, čo oceňujú hlavne tie ženy, ktoré predtým museli brať tabletky. S pravidelným cvičením miznú problémy, kvôli ktorým ženy navštívili seminár," hovorí skúsená inštruktorka hormonálnej jogy Gedeonová Frída.

Hormonálna nerovnováha a joga

Hormonálna nerovnováha sa prejavuje nepríjemnými príznakmi, ako návaly horúčavy, pocity úzkosti, podráždenosť, nespavosť, únava, zmeny nálad, depresia, problémy s pamäťou a ďalšie. Otázka znie, ako v tele nastoliť rovnováhu hormónov? Jedným z riešení je pravidelné cvičenie hormonálnej jogy, ktorá využíva techniky, ktoré regulujú sekréciu hormónov. Netreba však zabúdať na to, že joga vo všeobecnosti sa snaží o nastolenie harmónie medzi telom, dušou a mysľou tým, že využíva hlboké dýchanie, asány i meditáciu.

Dôvody, prečo si vybrať hormonálnu jogu

  • pozitívne pôsobí na endokrinný systém a pomáha nastoliť hormonálnu rovnováhu počas predmenštruačného syndrómu, menopauzy i andropauzy
  • pomáha riešiť problémy s nespavosťou, pretože stimuluje produkciu melatonínu
  • zlepšuje náladu a zmierňuje úzkosti
  • odstraňuje príznaky klimaktéria (návaly horúčavy a pod.)
  • zvyšuje libido
  • dodáva energiu
  • znižuje bolesť (aj chronickú)
  • zlepšuje držanie tela
  • eliminuje vnútorné napätie a pomáha zvládať stres
  • hormonálna rovnováha v tele spomaľuje celkové starnutie organizmu, a teda napríklad aj tvorbu vrások
  • podporuje produkciu estrogénu regulujúceho menštruačný cyklus, tehotenstvo, sexualitu. Ak je ho nedostatok zvyšuje sa riziko vzniku osteoporózy, dochádza k vypadávaniu vlasov, poruchám nálad atď.
  • hormonálna joga je cvičenie z kategórie body and mind, čiže pomáha aj formovať telo a predchádzať nadváhe

Hormonálna joga na Slovensku

Hormonálna joga sa cvičí vo viacerých slovenských mestách. Ak nie ste si istí, spýtajte sa v jogových centrách, kde vám poradia, kde si môžete tento štýl jogy zacvičiť. Ak túto možnosť nemáte, môžete sa zúčastniť seminárov, ktoré sa pravidelne na Slovensku konajú. Najbližšie to bude napríklad 17.-18. mája 2014 v Dome odborov v Žiline, 21.-22. júna 2014 v bratislavskom Open Mind Centre.

Takto vyzerá hormonálna joga v praxi v podaní samotnej autorky:

Zdroj video: www.youtube.com

 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Hormonálna joga pomôže v klimaktériu aj pri PMS

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.