16. SEP 2015

Ako začať s tréningom na funkčnom ihrisku?

Základom kalisteniky je zhyb na hrazde. Milovníci streetworkoutu ho nazývajú aj kráľovským cvikom. 

Lákajú vás funkčné ihriská, ktoré pomaly pribúdajú i u nás? Žasnete nad kúskami, ktoré predvádzajú mladí chlapci a dievčatá na hrazdách a radi by ste sa k nim pridali, len neviete, ako na to? Preto sme oslovili mladých chalanov z OCTAGO tímu, ktorí sú v tejto oblasti viac ako doma.

Prvý krok je najpodstatnejší

Kalistenika je vlastne funkčný tréning, pri ktorom sú základom cvičenia s váhou vlastného tela. Mnoho videí či návodov, ako so streetworkoutom začať, nájdete aj na internete. Je to ideálna cesta? „Neodporúčam začínať sám bez základných vedomostí, pretože aj s vlastným telom treba vedieť narábať. Jednou z lepších možností je oslovenie skúsenejších cvičencov. Tých možno nájsť aj cez sociálne siete v rozličných workoutových skupinách. Základy sa dajú naučiť aj z videí, ktorých je pre nováčikov dostatok. My v OCTAGO tíme poskytujeme pravidelné tréningy za dobrovoľné vstupné, na ktorých sa nováčik naučí všetko potrebné pre výborný štart svojej telesnej premeny,“ hovorí Dušan Matuška z OCTAGO tímu.

Pozor na preceňovanie síl a nedokonalú techniku

Ak ste sa pre kalisteniku rozhodli, potrebujete dostatok kvalitných informácií týkajúcich sa napríklad správnej techniky jednotlivých cvičení. Nemala by vám chýbať ani pevná vôľa a motivácia. Dôležité sú pravidelné tréningy a tiež si treba dať pozor na chyby. Aj medzi milovníkmi kalisteniky sa nájdu takí, ktorí sa pri cvičení dopúšťajú omylov. „Najčastejšie ide o nedostatočnú rozcvičku a strečing pred tréningom, preceňovanie svojich možností a nedokonalú techniku. Ďalej je to príliš intenzívny a dlhý tréning. Z týchto dôvodov odporúčam začať pod vedením skúseného cvičenca kalisteniky alebo odborného trénera,“ radí Dušan z OCTAGO. 

octago

Cviky na hrazde, ktoré vás urobia lepšími

Viete, ktoré cvičenie nazývajú nadšenci streetworkoutu kráľovským? Ide o zhyb na hrazde. Je to zároveň aj náročné cvičenie, s ktorým majú začiatočníci veľký problém. „Väčšina ľudí, ako aj ja na začiatku, neurobí ani jeden. Preto existujú jednoduchšie variácie cvičenia, ktoré vedú k zvýšeniu sily. Výborný je izometrický zhyb a austrálsky zhyb.“ radí mladý muž. Izometrický zhyb na hrazde sa vykonáva tak, že človek visí na hrazde, pričom brada je nad hrazdou, drží sa nadhmatom a ruky sú na šírku ramien. Z tejto polohy sa veľmi pomaly spúšťa do vystretých rúk.

Kladiete si otázku, ako často cvičiť? Dôležitá je pravidelnosť. „Tri razy týždenne po 45 minút dokážu urobiť zázraky. Čo sa týka opakovaní, je to veľmi individuálne, ale 5 sérií po 6-8 opakovaní pri zhyboch je dostačujúcich pre rozvoj sily,“ uzatvára Dušan.

Zhyby na hrazde nadhmatom na šírku ramien

Dvíhanie kolien vo vise na hrazde

Zdroj video: yotube.com
Zdroj foto: OCTAGO tím 
Zdroj foto: Octago tím 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o:

Street workout je čoraz populárnejší i u násStreetworkout je čoraz populárnejší i u nás

Páči sa vám predstava výmeny fitcentra za detské ihrisko či park a absolvovanie tréningu vonku na čerstvom vzduchu? 

 

 

Streetworkout komunita v sr sa stále zväčšuje. majú sa fitcentrá obávať?Streetworkout komunita v SR sa stále zväčšuje. Majú sa fitcentrá obávať?

Prekvitá v USA, Rusku a na Ukrajine. Čoraz väčšiu popularitu má i u nás a to aj vďaka ambicióznym mladým ľuďom.

 

Za špecializovaný pohyb zaplatíte daň, tvrdia tréneri z no will no skill academyZa špecializovaný pohyb zaplatíte daň, tvrdia tréneri z No Will No Skill 

Takí mladí, a už toľko vedia o pohybe.


Anketa

Ako a kde najčastejšie cvičíte?

Sám doma.
Sám alebo s kamarátmi vo fitcentre.
Sám pod vedením trénera.
Uprednostňujem skupinové cvičenia pod vedením inštruktora.
Využívam služby virtuálneho trénera.
Je to rôzne podľa toho, na čo mám práve chuť.

Celkom hlasovalo: 434

Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako začať s tréningom na funkčnom ihrisku?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.