Ako začať pravidelne športovať a vytrvať?
7. DEC 2016

Ako začať pravidelne športovať a vytrvať?

Niekedy nie je ľahké zladiť osobný, rodinný a pracovný život tak, aby sme mali dostatok času na všetkých a na všetko, čo by sme chceli.

Nehovoriac o tom, keď nám do diára pribudne ďalšia „úloha“ v podobe pravidelného tréningu. Pri troche chcenia to však nie je žiadny veľký problém, lebo život je o nastavení priorít – možno si budeme musieť odpustiť obľúbený seriál v televízii alebo obmedziť čas strávený surfovaním na internete, alebo si ráno privstať. Je to jednoducho o tom, že keď človek niečo veľmi chce, tak čas si nájde vždy a to aj bez toho, aby musel o svoju prítomnosť ochudobniť rodinu či priateľov.

Ak ste teda veľmi vyťažený, nevyhnete sa nastaveniu priorít a v pravidelnom športovaní vám môžu pomôcť aj nasledovné jednoduché tipy:

Majte jasne a pevne stanovené ciele

Ak nemáte vytýčený cieľ, nedosiahnete vôbec nič. To znamená, že stanovenie cieľa a prostriedkov na jeho dosiahnutie by malo byť ďalším dôležitým krokom, ktorý vás posunie ďalej. Usilujte sa mať svoju víziu stále na mysli. Je jedno, či chcete vďaka športu schudnúť, zúčastniť sa nejakých pretekov či súťaže alebo zlepšiť svoj zdravotný stav.

Začínajte pomaly

Ak so športom iba začínate, robte to s rozumom a držte sa porekadla „pomaly ďalej zájdeš“. Majte na pamäti i to, že trvá 21 dní, kým sa z cvičenia stane zvyk. Dovtedy to môže byť náročné, ale skúste neprestať.

Počúvajte svoje telo, ale...

Jednou z dôležitých zásad pri akomkoľvek tréningu je počúvanie svojho tela. Lenže netreba si to mýliť s lenivosťou či pohodlnosťou, pretože zlepšíte sa iba vtedy, keď sa budete prekonávať. Niekedy je dobré urobiť kompromis – ak sa vám napríklad nechce ísť behať, tak sa choďte aspoň prejsť rezkým tempom.

Dodržiavajte tréningový plán a píšte si športový denník

Tréningový plán je nielen skvelý prostriedok na dosiahnutie cieľov a športový denník je úžasná motivácia. Vidieť na papieri svoje pokroky je nádherný pocit.

Začleňte šport medzi denné rituály

Ak napríklad cvičíte ráno, naplánujte si sled všetkých krokov – vstaňte, umyte si zuby, učešte sa, oblečte si športové oblečenie, dajte si pohár vody alebo kúsok ovocia a potom choďte behať. Je to jednoduché, alebo nie? 

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Výpady zatočia s ovisnutou kožou na stehnáchVýpady zatočia s ovisnutou kožou na stehnách

Pekne vytvarovaný zadok a nohy sú snom každej ženy. Jedným z najúčinnejších cvikov na tieto partie sú rôzne variácie výpadov. 

 

Pripravte si telo na zimné športyPripravte si telo na zimné športy

Na outdoorové športy v zime je dôležité sa poriadne vopred pripraviť. 

 

7-minútový tréningový plán, ktorý vás udrží v kondícii7-minútový tréningový plán, ktorý vás udrží v kondícii

Na udržanie zdravia a kondície vám postačí 7-minútové cvičenie. 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako začať pravidelne športovať a vytrvať?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1471
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.