1. MAR 2014

4 cvičenia, ktorými predídete svalovej nerovnováhe

Mirka

Svalová nerovnováha patrí medzi ťažkosti, s ktorými sa stretávajú nielen bežní ľudia, ale aj tí, ktorí sa venujú cvičeniu pravidelne. Tento problém vzniká v dôsledku nerovnomerného zaťažovania svalov, teda niektoré sú silnejšie ako ostatné.

Komu hrozí svalová nerovnováha? Pravdupovediac všetkým tým, ktorí majú napríklad sedavé zamestnanie (trpí najmä krčné svalstvo, ale oslabujú sa aj svaly brucha, ktoré ovplyvňujú držanie tela), pravidelne nosia ťažké nákupy alebo svoje dieťa v náručí, vykonávajú počas pracovnej doby rovnaké pracovné úkony a pod. Takisto píšu, kopú a vôbec robia všetky dôležité činnosti jednou pažou, zatiaľ čo druhá oddychuje. Potom napríklad pri cvičení so závažiami zisťujú, že s jednou pažou to ide lepšie a ľahšie ako s druhou. Ak sa tento problém nerieši, dochádza ku vzniku bolesti a zvyšuje sa riziko prípadného zranenia.

Svalovou nerovnováhou netrpia iba bežní ľudia, ale aj mnohí športovci. Napríklad tenisti používajú jednu ruku, v dôsledku čoho postupom času dôjde k preťaženiu svalstva. Preto sa aj profesionálni športovci venujú pohybovým aktivitám, kde sú zapájané rozličné svalové skupiny, a ktoré urobia svaly opäť naplno funkčnými. Ktoré sú to?

Pilates

Toto pôvodne rehabilitačné cvičenie je jednou z možností, ako problému skráteného svalstva predchádzať i ako ho riešiť. Pilates sa zameriava na všetky svalové skupiny, vrátane hlbokých svalov, vďaka čomu pomáha ľudskému telu dokonale zvládať všetky bežné činnosti. Okrem toho má pilates mnoho ďalších prínosov. Podieľa sa na zvýšení celkovej flexibility a stability, zlepšuje držanie tela, formuje problematické partie atď.

Joga

Joga, podobne ako pilates, pomáha riešiť problémy so svalovou nerovnováhou, spôsobenou nepoužívaním určitých svalov alebo naopak, jednostrannou záťažou. Jednotlivé asány posilňujú svalstvo celého tela, ale joga pôsobí pozitívne nielen na fyzickú, ale aj psychickú stránku človeka. Aktuálne je k dispozícii mnoho štýlov jogy, ktoré umožňujú, aby sa tomuto body and mind cvičeniu mohol venovať naozaj každý bez rozdielu.

Spirals

Spirals je v porovnaní s jogou a pilatesom o niečo menej známe cvičenie, hoci jeho podstatou je tiež dosiahnutie harmónie medzi telom a dušou. Je to jedinečná pohybová aktivita, ktorá obsahuje špeciálne cvičenia vychádzajúce z pilatesu a tanca, ktoré sú spojené do zaujímavých choreografií. Spirals bude vyhovovať najmä tým, ktorým veľmi nesadol pilates, pretože je príliš technický. Spirals je v porovnaní s ním hravejší, dynamickejší a zábavnejší.

Metóda SM systém

SM systém je hlavne rehabilitačná metóda, ktorú využívajú mnohí fyzioterapeuti. Venovať sa jej však môžete aj v pohodlí domova, pretože špeciálne laná, spolu s inštruktážnymi DVD, sú dostupné v obchodoch. Hlavným cieľom tejto metódy je zlepšiť funkčnosť vlastného tela, a preto je jedným z najlepších spôsobov, ako napríklad odstrániť svalovú nerovnováhu. SM systém nie je len o posilňovaní, ale vďaka tejto pomôcke sa môžete venovať napríklad aj kondičnému tréningu.

Zdroj video: www.youtube.com

 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 4 cvičenia, ktorými predídete svalovej nerovnováhe

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.