5. JAN 2015

Výhody a nevýhody večerného behu

Mirka

Tma dodáva odvahu hlavne tým, ktorí nikdy predtým nebehali. Poskytuje im akúsi anonymitu. Avšak večerný beh je spojený aj s väčším nebezpečenstvom a to hlavne v zime.

Vyhovárať sa na nedostatok času je to najjednoduchšie. Kto naozaj chce, spôsob a hlavne čas ako sa pravidelne venovať pohybu, si ľahko nájde. Jednou z možností je aj večerný beh.

Pozitíva večerného behu

Myslíte si, že beh nemôže byť romantický? V tom prípade sa mýlite a mali by ste aspoň raz vyskúšať večerný beh. Zamilujete si ho. Mesačný svit, hviezdy, prázdne ulice a ticho umocňujú príjemné pocity, ktoré vyvolávajú hormóny šťastia uvoľňujúce sa pri pohybovej aktivite. V prípade, že beháte v zime, romantickú atmosféru podčiarkuje aj zasnežená krajina.

Večerný beh má aj ďalšie pozitíva, hoci výsledky vedeckých štúdií nie sú jednotné a nie na každého účinkuje večerný beh rovnako. Podľa výskumu odborníkov z Južnej Karolíny, ktorí testovali niekoľko dobrovoľníkov, napomáha neskorý beh lepšiemu spánku. Dobrovoľníci vykonávali 1-3 hodiny pred spánkom pohybovú aktivitu v strednej intenzite a po tréningu bez problémov zaspali. Je tu však aj skupina odborníkov, ktorí neodporúčajú intenzívnejšie cvičenie vo večerných hodinách, pretože môže spôsobiť problémy so zaspávaním. The American Academy of Sleep Medicine radí, nevenovať sa fyzickej činnosti dokonca až 6 hodín pred spánkom. Rizikové v tomto smere sú napríklad kolektívne športy, pretože pri nich sa zvyšuje produkcia stresových hormónov, ktoré spánok komplikujú.

Odborníci z University of London zasa porovnali rýchlosť bežcov, ktorí behali cez deň a v noci. Výsledky boli naozaj zaujímavé. Zistili, že noční bežci boli na desaťkilometrovom úseku minimálne o minútu rýchlejší ako bežci v druhej skupine.

Večerný beh je skvelou voľbou nielen pre pracovne vyťažených, ale i tých, ktorí majú kvôli svojej postave či nízkemu sebavedomiu problém ísť si zabehnúť alebo zacvičiť počas dňa. Tma im poskytuje dostatočnú anonymitu a svojím spôsobom i dodáva odvahu.

Večerný beh je spojený s väčším nebezpečenstvom

Večerný beh prináša aj určité riziká týkajúce sa hlavne bezpečnosti. Preto sa nevzďaľujte príliš ďaleko od domu, vyhnite sa zle osvetleným miestam a vyzbrojte sa reflexnými prvkami. Hoci to možno budete považovať za zbytočné, ale aj tak niekomu povedzte, kam sa chystáte a vezmite si so sebou mobilný telefón. Dobrou voľbou je tiež beh vo dvojici.

Nebezpečenstvo je skryté aj v teréne a to hlavne v zimných mesiacoch. Sneh, mráz, dážď či blato zvyšujú riziko prípadného zranenia, preto buďte opatrní. Bežte radšej pomalšie a po trase, ktorú poznáte.

Odporúčame prečítať: Ako sa pripraviť na beh po snehu a v zime


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Výhody a nevýhody večerného behu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.