24. SEP 2014

Tipy, ako behať počas chladných jesenných dní

Mirka

Dni sa pomaly skracujú. Vonku vládne čoraz častejšie hmla, dážď, studený vietor a stále nižšie a nižšie teploty. To však neznamená, že treba s behaním skončiť, práve naopak. Aké pravidlá dodržiavať, aby bol beh potešením aj v jeseni? 

Beh je skvelá kardio aktivita, ktorá prospieva fyzickej i psychickej stránke človeka. Tieto výhody možno z behu čerpať počas celého roka, a teda i v jeseni a v zime. Je však potrebné dodržať niekoľko zásad. Poznáte ich?

Vyberte si vhodné oblečenie a vrstvite

Bežecké oblečenie by malo byť nielen pohodlné a ľahké, ale aj spĺňať ďalšie dôležité kritéria, napríklad disponovať schopnosťou odvádzať pot. V opačnom prípade vám hrozí nepríjemné prechladnutie, ktoré vás od behu na určitý čas odstaví. V žiadnom prípade si neobliekajte bavlnené oblečenie, ktoré vlhkosť pohlcuje.

Ako zabezpečiť, aby vám bolo teplo a príjemne? Vrstvite! Jednotlivé vrstvy udržia organizmus v teple a v prípade potreby sa niektorej z nich ľahko zbavíte. Jednou z najdôležitejších súčastí je bežecká bunda, ktorá by mala byť nepremokavá a dostatočne chrániť pred nepriazňou počasia.

Odporúčame prečítať: Ako sa chrániť pri športovaní pred chladom

Počas studených mesiacov je vhodné chrániť hlavu, krk a ruky, preto sú nevyhnutnosťou čiapky (šiltovky, čelenky), rukavice a šály (šatky). Značnú pozornosť treba venovať i výberu vhodnej obuvi. V daždi a snehu oceníte nepremokavú obuv, ktorej funkčné vlastnosti zvýšite použitím impregnačného spreju.

Nebojte sa studeného vzduchu

Ak beháte pravidelne, nie je dôvod na to, aby ste s príchodom studených dní prestali. Organizmus si na chladnejšie počasie prirodzene zvykne, čo značne posilní imunitný systém. Samozrejme, ak ste nikdy nebehali a chcete začať, mínusové teploty rozhodne nie sú vhodným štartom.

Nepodceňujte pitný režim

Aj  počas studených mesiacov treba myslieť na pravidelný a vhodný pitný režim. Najdôležitejšie je dodržiavať pitný režim počas celého dňa, napiť sa pred behom a po behu. Pokiaľ sa nechystáte na dlhý a veľmi namáhavý beh, dopĺňanie tekutín počas behu nie je potrebné.

Myslite na bezpečnosť

Bezpečnosť pri behu je dôležité. Môže vás zradiť nielen terén, ale aj tma, v ktorej ste horšie viditeľný. Ako sa teda cítiť pri behu bezpečne? V závislosti od terénu sa vybavte reflexnými prvkami. Dôležité je to najmä vtedy, ak beháte po ceste. V prípade, že beháte za tmy, nevzďaľujte sa príliš ďaleko od domu, majte pri sebe mobilný telefón a niekomu oznámte, kam sa chystáte.

Poriadne rozohrejte svalstvo

Úvodné rozohriatie a strečing by mali byť súčasťou každého bežeckého tréningu bez ohľadu na ročné obdobie. Rozhodne ich netreba podceňovať, ak vonku vládne chladné počasie. Svaly rozohrievajte pomaly a postupne. Začnite už doma, napríklad na bežiacom páse či stacionárnom bicykli.

Odporúčame prečítať: Natiahnite svaly pred tréningom. Skúste dynamický strečing


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tipy, ako behať počas chladných jesenných dní

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.