Tip na domáci tréning, ktorým sa rozhýbete počas Vianoc

Vonku je už dosť zima, nemáte chuť ísť do posilňovne, čo teraz? Určite by ste ani počas vianočných sviatkov nemali s tréningom prestať!

Tip na domáci tréning, ktorým sa rozhýbete počas Vianoc
Zdroj: Andrewicus, Pixabay.com, CC0
14. DEC 2017

Vynechanie tréningu počas dlhšej doby môže spôsobiť stratu ťažko vybudovanej svalovej hmoty, zvýšenie podielu tukov a tiež stratu kondičky. Povoliť a oddychovať je určite veľmi jednoduché, ale myslite aj na to, že opätovné nakopnutie po dlhej dobe nie je naozaj jednoduché.

Cvičiť sa dá aj doma a stačí iba pár minút

Trénovať môžete v pohode aj v činžiaku alebo v dome. Postačí vám odcvičiť si tréning vo forme HIIT (12 minútový tréning) a nepotrebujete nič iné, ako svoje telo, malé závažie a chuť cvičiť.

Vhodný HIIT na rozhýbanie počas Vianoc

Tento tréning vám, ak ho budete vykonávať každý druhý deň, pomôže:

  • znížiť hmotnosť,
  • vyformovať postavu,
  • zvýšiť kondíciu,
  • spaľovať tuky.

Pred tréningom sa poriadne rozcvičte. Nachystajte si stopky a nejaké závažie (malé činky alebo fľašky s vodou). Hoci je tento tréning krátky, majte na pamäti, že musí byť intenzívny a odcvičte ho preto s maximálnym vypätím a naplno. Celkový čas tréningu je 12 minút. Cvičíte 3 kolá, pričom v každom kole precvičíte 6 cvikov.

  1. kolo - cvičíte každý cvik 15 sekúnd a po ňom nasleduje 15 sekúnd oddych.

prestávka 60 sekúnd

  1. kolo - cvičíte každý cvik 20 sekúnd a po ňom nasleduje 10 sekúnd oddych.

prestávka 60 sekúnd

  1. kolo cvičíte každý cvik 30 sekúnd bez prestávky.

Cviky

1.Drep s výskokom

2.Plank

3.Plyometrické výpady

4.Kľuky

5.Skracovačky s bicyklovaním

6.Angličáky

Po tréningu sa určite nezabudnite dôkladne vystrečovať a doprajte si aj kvalitnú stravu, aby mali svaly dostatok živín a teda možnosť na regeneráciu a rast. Nezabúdajte, že čím viac máte svalov, tým rýchlejší máte metabolizmus a tým viac spálite tukov aj počas ničnerobenia pri pozeraní tv alebo spánku. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tip na domáci tréning, ktorým sa rozhýbete počas Vianoc

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2110
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.