30. OKT 2014

S pohybom je život zdravší i krajší

Mirka

Je viac tých, ktorí sa začnú hýbať kvôli svojmu zdravotnému stavu, alebo tých, ktorí chcú získať sexi postavu?

Alebo nás k pohybu vedú oba dôvody? Urobiť prieskum na túto tému by bolo rozhodne zaujímavé. Nič to však nemení na skutočnosti, že pohyb prospieva telu i psychike. V každom veku a bez ohľadu na vek či fyzickú kondíciu. Viete, v akých smeroch dokáže pohyb zmeniť život k lepšiemu?

Cvičením ku krajšiemu a naplnenejšiemu životu

Cvičeniu sa mnohí z nás začnú venovať preto, lebo hneď po strave je najdôležitejším faktorom pri zhadzovaní prebytočných kilogramov a formovaní postavy. Pri pohybovej aktivite dochádza k spaľovaniu energie, nežiaducich tukových zásob a tiež k budovaniu svalovej hmoty. Všetko závisí od druhu pohybovej aktivity a jej intenzity.

Odporúčame prečítať: Tam, kde je pohyb, víťazí zdravie

Pohyb je teda nevyhnutný pre udržanie štíhlej línie a je jednou z najlepších foriem prevencie proti nadváhe a obezite. Napriek tomu, že sme si vedomí, aké riziká so sebou prinášajú, počet ľudí s nadváhou a obezitou neustále narastá. Samozrejme, s tým súvisí aj zvýšený počet civilizačných ochorení. Nadbytočné kilogramy zvyšujú riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení, cukrovky, depresie i rakoviny. Preto odborníci neustále zdôrazňujú, že pohyb je jedným z najúčinnejších bojovníkov proti závažným ochoreniam. „Pohyb je pre náš organizmus veľmi dôležitý najmä z toho dôvodu, že metabolizmus pracuje na vyššej úrovni, teda nie je v minimálnom režime ako u ľudí, ktorí majú minimálnu fyzickú záťaž. Keď sa pravidelne a správne fyzicky pohybujeme, organizmus si to pamätá a k tomu úmerne zvyšuje práceschopnosť svojho metabolizmu. To sa následne odzrkadľuje na výkonnejšej práci svalov, srdca, pľúc, tráviaceho traktu atď. Jednoducho môžeme povedať, že pravidelný a správne mierený pohyb robí náš organizmus výkonnejším,“ vysvetľuje výživový poradca Libor Javro.

Pohyb neprináša len fyzické, ale aj rad psychických benefitov. Má takmer zázračnú schopnosť zlepšiť náladu, pretože sa pri ňom uvoľňujú hormóny šťastia. Človek sa následne cíti uvoľnenejší, spokojnejší a i sebavedomejší. Keďže pri pohybe je telo lepšie zásobované kyslíkom, prejaví sa to aj vo forme zvýšenej energie. Nie je to skvelé? Aj pohybom môžete bojovať proti únave a nedostatku energie.

Odporúčame prečítať: 5 tipov, ako začať cvičiť a vytrvať

Pokiaľ si vyberiete vhodnú pohybovú aktivitu a nebudete sa jej venovať tesne pred spaním, budete spať lepšie. Nehovoriac o tom, že pohybová aktivita pravdepodobne zlepší aj váš sexuálny život.

Aké sú ďalšie pozitívne účinky pohybu? Podieľa sa na zlepšení vytrvalosti, čo sa prejaví aj v bežnom živote pri vykonávaní najrozličnejších činností. Prospieva kostiam, čiže je prevenciou osteoporózy vo vyššom veku. To však nie je všetko. Od množstva svalovej hmoty závisí fungovanie metabolizmu. V praxi to znamená, že čím viac svalovej hmoty človek má, tým viac energie spáli. Svalovú hmotu možno získať jedine pohybom. Nemožno zabudnúť ani na ďalšie benefity v podobe zlepšenia flexibility, koordinácie a rovnováhy.

Pripravené v spolupráci s výživovým poradcom Ing. Liborom Javrom www.vyzivovestudio.sk

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (marin)

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - S pohybom je život zdravší i krajší

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.