19. SEP 2014

Ranný beh dokáže naštartovať organizmus

adidas

Beh uvoľňuje napätie, odbúrava stres, zlepšuje imunitný systém, pomáha prevetrať vašu myseľ... Ak ste si beh obľúbili, prečítajte si o výhodách ranného behu a o stravovaní pred ním. 

Jednou z najdiskutovanejších tém ranného behu je stravovanie. To, či by ste sa mali pred behom najesť, alebo nejesť vôbec, závisí od rôznych faktorov: stravovacie návyky, rýchlosť trávenia, druh zaťaženia...

Odporúčame prečítať: Ako behať, keď chcem schudnúť

Zásoby cukru a sacharidov

Romana Komarňanská, ktorá sa behu aktívne venuje 2,5 roka, hovorí o svojich stravovacích návykoch v spojitosti s behom. „Môj ranný tréning začína medzi 7 až 8 hodinou. Pred tréningom nejem, nakoľko naše svalstvo obsahuje ešte dostatok glykogénu (cukru), čo mi stačí na hodinový, u mňa aj dlhšie trvajúci vytrvalostný tréning. A keď vyčerpám zásoby sacharidov, tak telo si berie energiu z tukov.“

Pravidelný vytrvalostný beh je vhodnou prevenciou infarktu, pretože posilňuje srdce, znižuje cholesterol i krvný tlak. Ak pravidelne beháte, dochádza vo vašom tele k vzniku nových kapilár, ktoré lepšie zásobujú svaly kyslíkom.

Skoré raňajky

Pred ranným behom je vhodné vyhýbať sa potravinám obsahujúcim vlákninu a tuky. Tieto potraviny značne zaťažujú trávenie. Dôležitý je aj pitný režim, nielen počas samotného behu, ale už aj pred ním.

Romana Komarňanská odporúča: „Ak ste zástancom sladkých raňajok, pokojne si pred behom môžete dať žemľu s džemom, hrozienka, banán, ovsené vločky či kašu s medom. Pre tých, ktorí preferujú slané raňajky, odporúčam praclík, slané biele pečivo, ktoré rýchlejšie poskytne energiu a je ľahšie stráviteľné ako celozrnné pečivo.“

Stravovanie je vo všeobecnosti veľmi individuálne, každému vyhovuje niečo iné a každý pozná svoje telo a vie, čo si môže dovoliť a čo nie.  

Odporúčame prečítať: V akých množstvách konzumovať ovocie pri športe

Výhody ranného behu: 

  • ranný tréning naštartuje metabolizmus - rýchlejšie sa zbavíte nadbytočných kilogramov
  • vyššie spaľovanie kalórií po celý deň
  • zlepší sa disciplína
  • lepšie stravovacie návyky
  • redukcia stresu
  • psychická pohoda, pretože zvyšok dňa máte od trénovania voľno

Nevýhody ranného behu: 

  • časový faktor
  • problém so stravovaním
  • vyčerpanosť, únava
  • vyššie riziko zranenia – nedostatočné rozcvičenie

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ranný beh dokáže naštartovať organizmus

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.