1. OKT 2015

Pravda o silovom tréningu, ktorú by mala poznať každá žena

Tréning s činkami pomáha efektívne spaľovať tukové zásoby a skvelo formuje problematické ženské partie. 

Na jednej strane je v kurze prehnaná štíhlosť. Veď po prehliadkových mólach sa stále prechádzajú extrémne vychudnuté modelky. Na druhej strane sú, našťastie, zástancovia zdravého životného štýlu, ktorí tvrdia, že žena by mala byť hlavne zdravá, mať pevné a funkčné telo. To sa dá dosiahnuť jedine plnohodnotnou stravou, pravidelným kardio a silovým tréningom.

Aj napriek tomu, že odborníci pripomínajú dôležitosť posilňovania, mnohé ženy sa činiek jednoducho boja. Veria mýtu, že silový tréning spôsobí, že budú svalnaté ako muži. „Ak budem cvičiť s veľkou činkou, bude zo mňa kulturistka.“ Aj túto vetu počúva od svojich klientok profesionálny tréner PhDr. Ľuboš Gsch. Čo on na to? „Vo vlastnom záujme hoďte tento svoj myšlienkový pochod do koša a zatvorte ho. Ak by z vás mala byť kulturistka, museli by ste robiť oveľa viac, ako len cvičiť, a v podstate je jedno, či by to bolo na strojoch alebo s činkami,“ hovorí. Nakoniec, príroda v tomto smere nepustí. Vďaka ženskému hormónu estrogénu a naopak, nízkej úrovni testosterónu sa z vás „svalnáčka“ nikdy nestane.

Fyzické a psychické benefity nepustia

Silový tréning má mnoho prínosov pre zdravie i psychiku. Ženy by sa teda nemali báť zdvíhať aj ťažšie závažia. „Výber správnej záťaže je veľmi individuálny a každý by si mal vedieť určiť, čoho je a nie je schopný. Príležitostné, nazvime to preťaženie, nie je vôbec na škodu. Optimálne a správne zvolený silový tréning je úplne dostačujúce robiť 2-3 razy týždenne,“ odporúča Ľuboš Gsch. Aj podľa Women᾿s Heart Foundation silový tréning vykonávaný 2-3 razy týždenne aspoň po dobu 20 minút prináša úžasné výsledky.

Hlavné pozitíva silového tréningu

  • zvyšuje množstvo svalovej hmoty, a tým pádom zrýchľuje metabolizmus
  • cvičenie s väčšími závažiami je skvelé na spaľovanie tukov (stačí si predstaviť robenie drepov bez záťaže alebo aspoň s 5-kilovými činkami)
  • ovplyvňuje hustotu kostí, resp. stávajú sa pevnejšími
  • vplýva na hladinu hormónov, teda ženy následne lepšie znášajú napríklad menštruáciu.
  • zlepšuje svalovú silu a vytrvalosť: aj každodenné úlohy dokáže žena vykonávať po dlhšiu dobu a s menším úsilím
  • formuje problematické ženské partie ako zadok, brucho a stehná
  • podporuje krvný obeh
  • zlepšuje rovnováhu a koordináciu
  • podľa Americkej rady pre cvičenie (ACE) silový tréning znižuje krvný tlak, cholesterol a riziko vzniku cukrovky

To najlepšie nakoniec. Viete o tom, že žena, ktorá cvičí s činkami je sexy? „Nie je to len môj názor. Opýtajte sa chlapov vo fitcentre. 9 z 10 vám to potvrdí," dodáva s úsmevom tréner Ľuboš Gsch.

Spracované v spolupráci s profesionálnym osobným trénerom PhDr. Ľubošom Gschom z www.pohyb.sk

Zdroj: http://www.womensheart.org/content/exercise/strength_training.asp
http://www.acefitness.org/, zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Dva typy tréningov, vďaka ktorým získate telo bohyneDva typy tréningov, vďaka ktorým získate telo bohyne

Ak chcete mať postavu snov, nemali by ste sa báť chytiť do rúk činky a tiež pravidelne absolvovať vysoko intenzívny tréning. 

 

Precvičte si celé telo hneď ráno s funkčným tréningomPrecvičte si celé telo hneď ráno s funkčným tréningom

Patríte medzi tých, ktorí sa pozitívne naladia do nového dňa ranným cvičením? Skúste to s funkčným tréningom formou tabaty. 

 

Mŕtvy ťah nie je to len mužskou záležitosťouMŕtvy ťah nie je len mužskou záležitosťou

Mŕtvy ťah je úžasný cvik. Ide o jeden z najlepších cvikov pre nárast celkovej sily. 


Anketa

Prečo pravidelne cvičíte?

Chcem sa zbaviť prebytočných kíl.
Túžim mať vyformovanú postavu.
Šport mi pomáha ventilovať sa.
Chcem voľný čas tráviť zmysluplne.

Celkom hlasovalo: 295

Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pravda o silovom tréningu, ktorú by mala poznať každá žena

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.