4. DEC 2013

Pozerajte sa na svet pozitívne. Skúste jogu smiechu!

Mirka

Smiech vplýva pozitívne na telo i dušu. Ak sa dá dokopy s jogou, vzniká skutočne originálne spojenie. Kombinácia, ktorá vedie k lepšiemu zdraviu i k väčšej vnútornej spokojnosti. Ako to funguje? Spýtali sme sa inštruktora jogy smiechu Ľubora Foltána.

Smiech je prejavom šťastia, ale má aj mnoho zdravotných benefitov. „Masíruje“ vnútorné orgány, vďaka čomu dochádza k zlepšeniu ich fungovania. Endorfíny pôsobia blahodarne na mozog. Vďaka nim sa človek pozerá na svoj život z tej lepšej stránky. Pozitív smiechu je jednoducho neúrekom!

Chcete sa viac smiať? Túžite po tom, aby váš život bol veselší a telo zdravšie? Joga smiechu vám tieto želania pomôže splniť.

Čo joga smiechu prináša do bežného života?

Existujú tisíce návodov na to, ako urobiť svoj život lepším, šťastnejším, spokojnejším. Väčšina z nich má jedno spoločné. Treba pre to niečo urobiť! Ak chce človek naozaj od života NIEČO dostať, musí najskôr niečo životu „dať“. Šťastie, spokojnosť, úspech „nespadnú z neba“ len tak. Treba vyvinúť patričné úsilie na to, aby sa stali súčasťou nášho života. Okrem toho je dôležité, pozerať sa na svet optimisticky a očakávať všetko, čo je DOBRÉ a pozitívne. To je možné dosiahnuť aj pravidelným cvičením jogy smiechu. „Pri cvičení získate skúsenosť, že svoje emočné prežívanie môžete mať vo veľkej miere pod kontrolou. Naučíte sa, ako si dobrú náladu privodiť, a ako ňou nakaziť aj svoje okolie. Na viacero vecí sa budete pozerať z nadhľadu a nebudete ich brať až tak smrteľne vážne. Navyše endorfíny znižujú hladinu stresu,“ hovorí inštruktor jogy smiechu Ľubor Foltán.  

Tu však účinky jogy smiechu na ľudské zdravie nekončia. Smiech podporuje celkovú obranyschopnosť organizmu a zlepšuje fungovanie vnútorných orgánov. „Na fyzickej úrovni dochádza k masáži vnútorných orgánov, zvýšenému prívodu kyslíka do organizmu, k posilneniu imunitného systému a k podpore trávenia,“ vymenúva prínosy jogy smiechu Ľubor Foltán a dodáva, že ak chce človek čerpať z tohto cvičenia maximum benefitov, musí sa joge venovať pravidelne.

Joga smiechu 1

Joga smiechu na Slovensku

Zaujíma vás, ako joga smiechu vznikla? Za všetko môže indický lekár Madan Kataria, ktorý sa rozhodol ešte v roku 1995 využiť a spojiť prínosy smiechu a jogy, a tak vznikla joga smiechu. Tento štýl jogy je aktuálne rozšírený vo viac ako 70 krajinách sveta. I na Slovensku, aj keď aktuálne nie je až tak veľmi rozšírený. „Zatiaľ je vnímaný skôr ako exotika. Aj keď v zahraničí sú kluby smiechu bežnou záležitosťou. Za posledné dva roky som viedol workshopy na rôznych vzdelávacích festivaloch. Cvičenie používajú aj firmy ako teambuildingovú aktivitu alebo v rámci komunikačných tréningov. Smiech je výborný na vyjadrenie spolupráce. Na verejnosti vediem cvičenie raz mesačne, a to v Bratislave a na budúci rok chystám workshopy jogy smiechu po Slovensku,“ hovorí inštruktor jogy smiechu.

Joga smiechu 2

Hodina jogy smiechu v praxi

Neviete si predstaviť, ako to vyzerá na hodiny jogy smiechu v praxi? K úvodu hodiny patrí, samozrejme, rozohriatie spojené so vzájomným „naladením sa“ členov skupiny na rovnakú vlnu. „Využívajú sa na to rozličné hry: skákačky, tlieskačky a pod. Ja osobne zaraďujem aj cvičenia na precvičenie ľavej a pravej hemisféry, na prepojenie tela a vedomia,“ vysvetľuje Ľubor Foltán. Po zábavnom úvode prichádzajú na rad samotné „smiechocviky“, ktoré sa striedajú s dychovými cvičeniami. Záver patrí meditácii, alebo relaxácii. Ako vyzerá taká meditácia smiechu? „Je to voľný prúd smiechu, kedy sa ľudia naozaj smejú bez príčiny, oni sami sú smiechom. Je to veľmi oslobodzujúci zážitok,“ uzatvára inštruktor jogy smiechu.

Zdroj foto: Ľubor Foltán, www.jogasmiechu.sk, www.freedigitalphotos.net (stockimages)

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pozerajte sa na svet pozitívne. Skúste jogu smiechu!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.