Pomôže vám spaľovač tuku schudnúť pri behu viac?
24. OKT 2016

Pomôže vám spaľovač tuku schudnúť pri behu viac?

Spýtali sme sa dvoch trénerov, ktorí majú v tejto oblasti bohaté skúsenosti. 

Skôr, ako vám prezradíme ich názory, pozrime sa na to, čo je pri behu dôležité, ak chcete schudnúť.

  • V prvom rade potrebujete mať stanovený reálny cieľ a spôsob, ako ho dosiahnuť. Samozrejme, nesmie chýbať potrebná dávka motivácie.
  • Prvé dva až tri mesiace sa zamerajte na budovanie aeróbneho základu. Vyzbrojte sa trpezlivosťou a nesnažte sa tento proces urýchliť.
  • Postupne sa usilujte dopracovať k minimálne 45-minútovému behu pri 65 – 75 % maximálnej pulzovej frekvencie, kedy dochádza k efektívnemu spaľovaniu tukov. Takýmto spôsobom behajte aspoň 3 – 4 razy týždenne.
  • Následne môžete bežecké tréningy spestriť intervalovým tréningom, zaradiť behy do kopca či po schodoch.
  • Okrem behu by ste sa mali aspoň 2 razy týždenne venovať posilňovaniu. Pre bežcov je skvelé posilňovanie s váhou vlastného tela.
  • Nezabudnite na úpravu stravy, ktorá tvorí 70 – 80 % úspechu.
  • Svoje úsilie môžete podporiť aj užívaním vhodného spaľovača tukov.

Beh a spaľovač tukov. Funguje to?

Na využívanie spaľovačov tukov pri tréningu neexistuje jednotný názor ani medzi skúsenými fitnes trénermi. Niektorí hovoria zásadné nie a považujú spaľovače tukov iba za reklamný ťah. Iní sú skôr skeptickí a ďalší ich odporúčajú. Podľa čoho sa teda riadiť?

„Podľa môjho názoru oveľa viac ako spaľovač tuku pomôže vhodne zvolený typ tréningu, zmena životosprávy a systematickosť,“ myslí si kondičný tréner Michal Pataky. Naopak, fitnes tréner Milan Dlhý je toho názoru, že spaľovač je účinný, no musí byť užitý nalačno a minimálne 30 minút pred behom. „Je to moja vlastná skúsenosť. Spaľovače mám otestované sám na sebe v obdobiach, keď sa pripravujem na súťaže. Samozrejme, nehovorím, že každý spaľovač je účinný a vhodný. Na trhu je veľa neúčinných spaľovačov, ktoré sú len reklamnými trikmi na zákazníka. Osobne používam spaľovače tukov americkej značky, vďaka ktorým pociťujem príval energie a, samozrejme, aj výsledky v podobe spálenia podkožného tuku. Spaľovače odporúčam aj svojim klientkam, ktoré majú s nimi takisto dobré skúsenosti,“ hovorí fitnes tréner Milan Dlhý.

Z uvedeného vyplýva, že voľba je na vás. Spaľovačom tukov môžete dať šancu a otestovať ich na sebe. Podľa účinkov a dosiahnutých výsledkov potom zhodnotíte, či naozaj stoja za to, alebo nie.

Ako si zvoliť vhodný spaľovač tukov?

Ak sa v tejto oblasti príliš nevyznáte, poraďte sa s niekým skúsenejším. V žiadnom prípade sa nenechajte zlákať reklamou, vábivým obalom, takmer „zázračnými“ účinkami na etikete alebo predajcom, ktorý propaguje iba jednu značku.

O kvalite produktu vám môže veľa napovedať aj zloženie produktu. Spaľovače sú väčšinou zmesou povzbudzujúcich látok (kofeín, guarana), termogénnych zložiek (extrakty zo zeleného čaju, zázvoru...) a lipotropných látok, kde patrí napríklad známa aminokyselina L-karnitín. Niektoré sú obohatené aj o  vitamíny, minerály, stopové prvky a ďalšie látky. Pozor si však dajte na neprimeraný obsah aditív (éčok) v podobe konzervačných látok, stabilizátorov a farbív.

Zdroj foto: goodfon.su

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Bezlepkové pochúťky pre bežcovBezlepkové pochúťky pre bežcov

Pre bežcov je dôležité, aby prijímali pokrmy, ktoré im zabezpečia dostatok energie a pomôžu zotaviť sa po behu. 

 

Ako prekonať negatívne myšlienky pred behom?Ako prekonať negatívne myšlienky pred behom?

Väčšinou sa vďaka zázračným endorfínom cítime psychicky lepšie už po niekoľkých odbehnutých metroch, lenže ako sa k behu „dokopať“, keď naň nemáme ani najmenšiu chuť?  

 

Je dobré piť kávu pred behom?Je dobré piť kávu pred behom?

Káva obsahuje alkaloidy so stimulačným účinkom, čo sa dáva do súvislosti hlavne s lepším výkonom, pozornosťou, rýchlejšími reakciami a znížením únavy.


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Pomôže vám spaľovač tuku schudnúť pri behu viac?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1471
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.