1. DEC 2015

Plyometrický tréning: 6 cvikov, ktoré musíte vyskúšať

Cieľom plyometrického tréningu je rozvoj výbušnej sily. To však so sebou nesie aj ďalšie pozitíva v podobe lepšej kondície a sexi postavy. 

Plyometrické cviky vám možno pripomenú bezstarostné časy detstva, keď ste radi skákali na ulici alebo preskakovali rozličné prekážky na detskom ihrisku. Aktuálne sú využívané hlavne pri činnostiach, ktoré využívajú výbušný pohyb, ako napríklad bojové umenia, ale aj basketbal či volejbal. Avšak ak si správne vyberiete, môžu vám pomôcť aj s budovaním sily a svalov. To sa v neposlednom rade prejaví na získaní lepšej kondície a krajšej postavy. „Plyometrické cviky sú určené na tréning výbušnosti a dynamiky, pričom podľa druhu záťaže budujú výbušnosť, dynamiku a motoriku alebo môžu budovať silu a svaly,“ hovorí profesionálny osobný tréner PhDr. Ľuboš Gsch.

Pohyby v rámci plyometrického tréningu sú rýchle a výbušné, teda telo spáli i viac energie. Kvôli pozitívam sa tento typ tréningu hodí nielen do tréningového plánu profesionálnych športovcov, ale aj bežných ľudí. Odporúča sa však začínať pod dohľadom skúseného trénera, ktorý dohliadne na správnu techniku jednotlivých cvikov. Pre začiatočníkov je vhodné najprv začleniť niekoľko plyometrických cvikov do bežného tréningu. Samozrejmosťou je dôkladné zahriatie sa pred cvičením napríklad vo forme džogingu a potom dynamický strečing.

Cviky, ktoré sa oplatí vyskúšať

Výskoky na lavičku

Tento cvik patrí k obľúbeným plyometrickým cvikom a precvičuje hlavne svaly stehien a zadku. Okrem skákania spredu môžete využiť aj skákanie zboku.

Veľké skoky

Tento cvik vám určite pripomenie detské časy. Okrem toho, že je účinný, je i zábavný.

Striedavé výpady s výskokom

Drepy s výskokom

Kľuky s tlesknutím

Drepy s pomocou bosu

Ak by vám náhodou nestačilo, v tomto videu nájdete ďalších 44 plyometrických cvikov:

Spracované v spolupráci s profesionálnym osobným trénerom PhDr. Ľubošom Gschom z www.pohyb.sk

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Plyometrické cviky na precvičenie celého telaPlyometrické cviky na precvičenie celého tela

Plyometria sa používa vo veľkom množstve rôznych športových odvetví, ako napríklad tenis, volejbal či basketbal. Ide o opak statického cvičenia a jeho hlavnou úlohou je rozvoj dynamickej a výbušnej sily. 

 

Vyskúšajte supertrénig. plyometrické cviky zlepšia vašu silu i kondíciuVyskúšajte supertrénig. Plyometrické cviky zlepšia vašu silu i kondíciu

Plyometrický tréning je vhodný ako pre mužov, tak aj pre ženy.

 

 

Ako si vypracovať štíhle stehnáAko si vypracovať štíhle stehná

Chcete vypracované a štíhle nohy? Trápia vás trasúce sa stehná? Musíte sa do toho poriadne oprieť.


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Plyometrický tréning: 6 cvikov, ktoré musíte vyskúšať

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.