11. AUG 2014

Plávaním k príťažlivej postave? Bez problémov!

Mirka

Leto je jedným z najkrajších ročných období a je neodmysliteľne spojené s vodou a plávaním. Aj vďaka tomuto športu môžete sexi krivky získať i vy!

Plávanie patrí medzi najbežnejšie a zároveň najobľúbenejšie letné športy. Zvyčajne mu podľahnú i tí, ktoré nepatria k nadšencom pravidelnej pohybovej aktivity. Ak sa mu venujú niekoľkokrát týždenne, je pravdepodobné, že sa to pozitívne odzrkadlí aj na ich postave.

Odporúčame prečítať: 4 cvičenia, s ktorými si dáte riadne do tela

Plávať sa oplatí

Plávanie patrí do skupiny športov, ktoré odporúčajú lekári hlavne tým, pre ktorých nie sú vhodné bežné športové aktivity. Hlavnou výhodou plávania je to, že nezaťažuje kĺby ani chrbticu, rovnomerne posilňuje všetky hlavné svalové skupiny (odstraňuje svalovú nerovnováhu), zlepšuje držanie tela, eliminuje stres a je prevenciou osteoporózy.

Patrí do kategórie aeróbnych pohybových aktivít, to znamená, že posilňuje kardiovaskulárny systém a pomáha spaľovať prebytočné kalórie. Za hodinu možno spáliť 500-600 kalórií v závislosti od vybraného plaveckého štýlu. Pomáha tiež budovať svalovú hmotu, pretože odpor vody je niekoľkokrát väčší ako odpor vzduchu, čiže plávanie možno pokojne prirovnať k cvičeniu s činkami. Práve svaly sú kľúčové pri chudnutí a udržiavaní telesnej hmotnosti, pretože pomáhajú spaľovať prebytočné tukové zásoby. Navyše je plávanie aj prevenciou zranení. Samozrejme, tento obľúbený letný šport skvelo  formuje problematické telesné partie.

Ak sa potrebujete zamerať na spevnenie a zoštíhlenie konkrétnej svalovej skupiny, potom by ste tomu mali prispôsobiť aj štýl plávania. Tak napríklad ramená a prsné svalstvo posilní štýl prsia. Znak je vhodný pre tých, ktorých trápia mľandravé horné a dolné končatiny. V prípade, že máte celulitídu, dbajte na to, aby ste najviac času v bazéne venovali plaveckému štýlu kraul.

Odporúčame prečítať: Cvičenia vo vode, ktorými podporíte zdravie a spálite prebytočné kalórie

Ako začať?

Plávanie je vhodné naozaj pre všetkých bez ohľadu na vek, váhu či celkovú kondíciu. V prípade, že máte pochybnosti, poraďte sa so svojím lekárom. Ak patríte medzi začiatočníkov a nie ste si istí technikou plávania, absolvujte plavecký výcvik pod dohľadom odborníka. Pred pobytom v bazéne si doprajte rozohriatie a krátky strečing. Nezabudnite ani na dostatočné dodržiavanie pitného režimu, inak vám hrozí dehydratácia. Ak chcete vďaka plávaniu schudnúť a vyformovať si postavu, je potrebné, aby ste sa mu venovali aspoň 3-4 hodiny týždenne a upravili stravovanie.

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (franky242)

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Plávaním k príťažlivej postave? Bez problémov!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.