10. MAR 2014

Plank – účinný cvik používaný v rôznych cvičeniach

Plank pomáha rozvíjať silu v strede tela, v ramenách, pažiach a zadku, čo predstavuje výborný predpoklad pre zdvíhanie vyšších váh a zvýšenie intenzity pri vykonávaní všetkých športov. Hoci nie ste v pohybe, musíte neustále stláčať vaše brušné svaly, čo je fyzicky dosť náročné. Mnoho ľudí nevydrží plank vykonávať ani 30 sekúnd.

Ako sa plank vykonáva

Ľahnite si na podlahu tvárou k zemi. Teraz ohnite lakte o 90° a umiestnite váhu na vaše predlaktie. Vaše kolená by mali byť od seba na šírku bokov. Panvu držte mierne podsadenú tak, aby ste mali rovný chrbát. Telo musí tvoriť priamu líniu od hlavy k vaším nohám. Vaším cieľom by malo byť, aby ste udržali túto polohu po dobu 2 minút.

Spôsoby, ako zlepšiť svoju výdrž v polohe plank

Čím dlhšie sa vám podarí udržať plank, tým budete mať odolnejšiu spodnú časť tela na zranenia, a tým lepšie budú vyzerať vaše brušné svaly.

Cvičenie sa snažte vykonávať niekoľkokrát každý deň, pričom stále sa snažte udržať o niečo dlhšie.

Ak ešte nedokážete robiť plank podľa popisu, môžete sa k tomu dopracovať aj tak, že ho začnete vykonávať na kolenách. Ak dokážete vydržať viac ako dve minúty, prejdite na ťažší variant.

Typy planku

Ak dokážete bez problémov urobiť ťažší variant planku, sú ďalšie možnosti. Zdvihnite jednu nohu, čím ešte zvýšite zaťaženie v strede tela, druhá možnosť je zdvihnúť jednu ruku. Pri oboch typoch sa bude vaše telo chcieť "pretočiť" na jednu stranu. Nenechajte ho!

Ešte ťažšou možnosťou je vykonávanie planku s nohami zavesenými v TRX.

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (marin)
Zdroj video: www.youtube.com

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Plank – účinný cvik používaný v rôznych cvičeniach

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.