27. AUG 2013

Nechce sa mi! Tak ako začať s pravidelným cvičením?

Mirka

Jedného nakopne pohľad do zrkadla, druhého ručička na váhe a ďalšieho nepriaznivý zdravotný stav. Verdikt je neľútostný: buď človek začne so sebou niečo robiť, alebo sa vlastným pričinením ukráti o mnohé krásne veci v živote. A to predsa nechce nikto! Zdravý životný štýl, ktorý zahŕňa dostatok ŠPORTOVEJ AKTIVITY, je jedným zo spôsobov, ako svoj život prežiť naozaj plnohodnotne.

Od zajtra. Od pondelka. Keď sa vrátim z dovolenky, keď bude v práci menej povinností, až budú deti väčšie. Takto, alebo veľmi podobne, znejú výhovorky, ktoré človeku bránia v tom, aby sa viac hýbal. Život je však otázkou priorít. Čo tak ich zmeniť a zaradiť tam cvičenie?

Je pre vás zdravie dôležité? Pomôže vám štíhlejšia postava k vyššiemu sebavedomiu? Potrebujete viac energie? Neviete sa vyrovnať so stresom? Máte problémy so spánkom? Tak potom sa nevyhovárajte, ale športujte!

Niekoľko tipov ako sa „nakopnúť“  

Univerzálny návod na to, ako začať pravidelne cvičiť, neexistuje. Na každého zaberie niečo iné. Ak sa „deň D“ nezadržateľne blíži a vy chcete, aby bol začiatkom novej ŠPORTOVEJ etapy vášho života, inšpirujte sa nasledovnými tipmi:

Pomaly a postupne?

Človek sa teší. Má motiváciu. Myslí si, že zvládne hneď a všetko, a že kilogramy pôjdu závratnou rýchlosťou smerom nadol. Prečo teda po niekoľkých úvodných tréningoch toto odhodlanie končí? Najčastejším dôvodom je precenenie vlastných síl. Tu je potrebné si uvedomiť, že ak ste nešportovali mesiace, alebo dokonca roky, výsledky sa nedostavia hneď. V prvom rade treba reálne zhodnotiť svoj zdravotný stav, aktuálnu kondíciu  a následne zostaviť rozumný tréningový plán. Potom existuje veľká pravdepodobnosť, že cvičenie sa stane trvalou súčasťou vášho životného štýlu.

Šport vás musí baviť a vyhovovať vám!

Len veľmi ťažko zvládnete venovať sa seriózne napríklad behu, ak vás beh „nudí“ a navyše máte problémy s kĺbmi. Skúste si vybrať športovú aktivitu, ktorá vás bude napĺňať vnútorne a zohľadní váš aktuálny zdravotný stav. K dispozícii máte širokú ponuku najrozličnejších cvičení. Piloxing? Zumba? Jumping, crossfit, flowin či jogging? Ktoré cvičenie je stvorené pre vás?

Zamerajte sa na vytvorenie tréningového plánu, ktorý vás bude baviť. Uistite sa, že vybrané športové aktivity sú zábavné. Pri cvičení myslite na to, že vaše telo si musí na záťaž zvyknúť, a preto je dôležité venovať sa dostatočne rozohriatiu a strečingu.

V ťažkých chvíľach pomôže partner na cvičenie

Mnohí nemajú problém s tým, aby cvičili sami doma či vo fitcentre. Majú presne určený čas, ktorý venujú iba cvičeniu. Ďalší využívajú možnosť navštevovať skupinové cvičenia. Na niektoré z nich si treba vopred rezervovať miesto kvôli obmedzenej kapacite, ale v prípadne neúčasti sa treba aj včas odhlásiť. To znamená, že ak človek hodinu pred začatím lekcie zistí, že sa mu vlastne nechce, zaplatené a rezervované miesto ho vo väčšine prípadov „prinúti“ ísť cvičiť.

Je tu však ešte niečo, čo pomôže prekonať lenivosť a nechuť. Partner na cvičenie! Určite máte vo svojom okolí niekoho, kto bojuje s podobným problémom (áno, najčastejšie s vlastnou pohodlnosťou) ako vy. Vo dvojici sa chodí na tréningy lepšie!

Vyhráva ten, kto sa nevzdáva

Týždeň, dva, tri. Mesiac, dva mesiace. A stále žiadny viditeľný výsledok. To je na porazenie. Nechcite všetko hneď! Nenechajte sa odradiť! Výsledky z cvičenia sa prejavia až o niekoľko týždňov. Je to individuálna záležitosť. Podstatné je, že ak cvičíte naozaj poctivo, čoskoro pozitívne zmeny uvidíte i pocítite.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Nechce sa mi! Tak ako začať s pravidelným cvičením?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.