17. JUL 2015

Na bežecké bolesti skúste bylinky a tradičné prírodné rady

Každému bežcovi sa občas stane, že sa pasuje s bolesťou svalov, kĺbov, otlakmi či pokožkou spálenou od slnka. 

Bežeckým bolestiam je najlepšie predchádzať vhodne zostaveným tréningovým plánom, správnou technikou behu, nepodceňovaním rozohriatia a strečingu, voľbou vhodnej športovej obuvi a oblečenia. Napriek tomu sa z času na čas objaví svalová horúčka, otlaky, dehydratácia a v lete aj spálená pokožka od slnka. Ako si pomôcť rýchlo a prirodzeným spôsobom?

Problém číslo 1: svalová horúčka

Pri svalovej horúčke stojí za vyskúšanie teplá, studená alebo striedavá sprcha. Existuje aj pomoc zo sveta rastlín v podobe kostihoja lekárskeho. V prírode sa vyskytuje hojne, a preto si môžeme z neho bez problémov pripraviť kúpeľ alebo napríklad tinktúru, ktorá vydrží niekoľko týždňov. 

  • Na prípravu tinktúry potrebujeme umyté a nakrájané korene kostihoja. Dáme ich do fľaše, zalejeme domácim, uzatvoríme a necháme približne 14 dní odpočívať na teplom mieste. Tinktúru môžeme použiť na unavené a boľavé svaly i kĺby.

Problém číslo 2: otlaky

Pri otlakoch, ktoré vznikli ako dôsledok behu v nevhodných športových topánkach alebo ponožkách, prinesie úľavu žihľavový kúpeľ nôh. Aktuálne je čerstvej pŕhľavy všade nadostač, preto nebudete mať s jeho prípravou žiadny problém. Stonky a listy žihľavy namočte do 5 litrov vody na 8-12 hodín. Po uplynutí tejto doby výluh zohrejte a doprajte nohám 20-minútový kúpeľ.

Problém číslo 3: dehydratácia

V dôsledku nedostatku tekutín dochádza k vzniku dehydratácie. Postihnutý má väčšinou suché ústa, je smädný, unavený, trpí závratmi či bolesťou hlavy. Základom je dodať telu v primeranom množstve tekutiny s chýbajúcimi elektrolytmi. Pomôcť si môžete aj doma pripraveným nápojom z vody, citrónovej šťavy a čajovej lyžičky himalájskej soli.

Problém číslo 4: nadmerne opálená pokožka

Ak beháte počas leta, je vhodné chrániť pokožku vzdušným odevom v svetlých farbách, pokrývkou hlavy a tiež opaľovacím krémom. Ak sa stane, že vás slnko predsa len spáli, siahnite napríklad po bielom jogurte, kokosovom oleji či aloe vera. Na tvár môžete použiť prúžky uhoriek alebo použité vrecúška od čaju, ktoré predtým vložíte do chladničky.   

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Pitný režim pred, počas a po tréninguPitný režim pred, počas a po tréningu

Už pri malých stratách vody stráca organizmus schopnosť fungovať na sto percent.

 

 

3 masti, ktoré pomôžu pri bolestiach kĺbov a svalov3 masti, ktoré pomôžu pri bolestiach kĺbov a svalov

Bolesť kĺbov i svalov nie je ničím výnimočným ani u mladých ľudí. 

 

Kedy je ešte svalovica v poriadku, a kedy prestať s cvičením?Kedy je ešte svalovica v poriadku, a kedy prestať s cvičením?

Boľavé svaly? Neprestávajte cvičiť! 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Na bežecké bolesti skúste bylinky a tradičné prírodné rady

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.