28. NOV 2013

Máte bolesti chrbta? Naučte sa správne sedieť a zbavte sa stresu

Mirka

Mnohí z nás sú v práci vystavení dlhodobému stresu. A veľa je takých, ktorých trápia nepríjemné bolesti chrbtice. Čo robiť, aby chrbát nebolel, alebo aspoň bolel menej?

Poznáte hlavné príčiny bolesti chrbtice? Ak vylúčime tie vážnejšie, ktorých riešenie je v kompetencii odborníka, potom sú za nepríjemnú bolesť chrbtice zodpovedné tieto faktory: stres, skrátené, oslabené či opotrebené svaly a, samozrejme, nesprávne držanie tela pri státí a sedení.

Správne držanie tela pri sedení

Bolesť chrbta môže byť dôsledkom nesprávneho sedenia v práci. Preto je dôležité osvojiť si zásady správneho sedenia, prispôsobiť tomu pozíciu monitora, stoličky, klávesnice, myši a, samozrejme, výšku stola. Ak si s tým neviete poradiť sami, pozrite si video, ktoré vás upozorní na chyby a zároveň poskytne návod, ako správne sedieť:

Nezabudnite na pravidelné prestávky

Ak máte sedavé zamestnanie, využite aj najmenšiu príležitosť na to, aby ste zmenili polohu svojho tela (prejdite sa ku kopírke častejšie, choďte sa nadýchať čerstvého vzduchu, zájdite za kolegom osobne a pod.). V rámci obedňajšej prestávky venujte aspoň niekoľko minút jednoduchým strečingovým cvičeniam, ktoré zabránia vzniku stuhnutosti a napätia v svaloch.

Aj pohyb pomáha

Aktívny životný štýl je jednou z foriem prevencie i zníženia existujúcej bolesti chrbta. Ak sa človek s bolesťou chrbtice rozhodne pre ignorovanie pohybu, zvyčajne sa bolesti chrbtice ešte zhoršia. Preto je nevyhnutné vybrať si vhodný druh pohybovej aktivity a pravidelne sa jej venovať. Medzi účinné patria napríklad cvičenia z kategórie body&mind. Joga, pilates, spirals či port de bras sú vo všeobecnosti považované za druhy pohybu, ktoré sú nápomocné pri bolestiach chrbtice. Zameriavajú sa na posilnenie centra tela, odstránenie svalovej dysbalancie, zlého držania tela a pomáhajú lepšie zvládať stres. A to všetko sú príčiny bolestí chrbtice.

Čo ešte pomáha? Napríklad chôdza, jogging, beh, bicyklovanie, plávanie vykonané v nízkej intenzite sú pre chrbát tiež prínosom. Ak sa k tomu pridajú cvičenia posilňujúce chrbticu, brucho, oblasti panvy a zadku, chrbtu to len a len prospeje. Nemusíte hneď dvíhať činky, vyskúšajte napríklad cvičenia s vlastnou hmotnosťou.

Naučte sa zvládať stres

V dnešnom rýchlom svete je nemožné, aby sme stres úplne vymazali zo svojho života. Našou úlohou však je, naučiť sa ho zvládať. Mnoho odborníkov varuje, že za bolesťou chrbta je v mnohých prípadoch práve STRES. Zabúdame na to, čo je v živote podstatné a ženieme sa vpred za vidinou úspechu a peňazí. Na úkor vlastného zdravia, rodiny, oddychu. Je však život len o tomto? Na túto otázku si musí každý odpovedať sám. A svojej odpovedi potom prispôsobiť životné priority. Napríklad venovať viac času rodine, priateľom či kolegom v práci, ktorí nás nabijú pozitívnou energiou. Dopriať niekoľko minút počas dňa iba sám sebe a robiť to, čo nás teší. Začať pravidelne športovať. Možností je veľa. Stačí chcieť.

Zdroj video: www.youtube.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Máte bolesti chrbta? Naučte sa správne sedieť a zbavte sa stresu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.