20. JAN 2015

Krátky strečingový plán na natiahnutie celého tela

Mirka

Strečing si môžete dopriať kedykoľvek počas dňa. Pomôže vám uvoľniť stuhnuté svalstvo a cítiť sa lepšie. 

Strečing je nevyhnutné vykonávať pred tréningom i po jeho skončení. Ponaťahovať svalstvo však môžete aj v kancelárii alebo doma, ak dlho sedíte a máte stuhnuté svalstvo. Aký má strečing význam? Je prevenciou zranenia, svalovej nerovnováhy a s ňou súvisiacich bolestí, robí človeka odolnejším voči únave atď.

Ak sa chystáte na vykonanie strečingu celého tela, je potrebné organizmus krátko zahriať. Vhodná je napríklad chôdza na mieste v trvaní 5-10 minút. Platí, že svaly nikdy nenaťahujeme, keď nie sú rozohriate. Pri vykonávaní jednotlivých cvikov počúvame svoje telo, inak si môžeme privodiť nepríjemné zranenie. To znamená, že je prirodzené sval pri naťahovaní „cítiť“, ale nemalo by ísť o nepríjemnú bolesť.  Ďalej platí, že v jednotlivých strečingových pozíciách zotrvávame 10-15 sekúnd a cvik zopakujeme niekoľkokrát za sebou, pričom pohyby nesmú byť trhavé.

Tipy na rýchly strečing celého tela

Strečingové cviky na krk a proti bolesti hlavy

Napätie v oblasti krčnej chrbtice je častou príčinou bolesti hlavy. Jednoduché strečingové cviky, určené pre oblasť šije, ho pomôžu zmierniť.

Natiahnutie svalov rúk, ramien a chrbta

V nasledovnom videu nájdete návod na natiahnutie svalov rúk, ramien, hrudníka a chrbta.

Strečing na zadok

Tento cvik je skvelý na natiahnutie svalov sedacieho svalstva.

Strečing na prednú časť stehna

Ak by ste mali pri tomto cviku problém s rovnováhou, pridržte sa steny alebo operadla stoličky. Podstata cviku spočíva v priťahovaní pokrčenej nohy smerom k zadku.

Hamstringy

Okrem hamstringov si podobne ako pri predchádzajúcom cviku precvičíte aj rovnováhu.

Strečing v kancelárii

Ak sa nachádzate v práci a začínate pociťovať únavu alebo vás bolí hlava, tieto strečingové cviky vám pomôžu so zlepšením výkonnosti.

Odporúčame prečítať: Strečingové cviky na nohy

Zdroj video: www.youtube.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Krátky strečingový plán na natiahnutie celého tela

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.