11. NOV 2013

Joga vám pomôže aj v práci. A to hneď niekoľkými spôsobmi!

Mirka

Tisíce rokov staré cvičenie je veľmi populárne medzi mladšími i staršími. A početné benefity môžu z jogy čerpať aj všetci pracujúci. Napríklad pomáha lepšie sa sústrediť a zvládať stresové situácie. Kto nevyskúša, môže byť k týmto tvrdeniam mierne skeptický. Pravda je však taká, že to funguje! Napokon, potvrdili to aj viaceré vedecké výskumy.

Joga nezlepšuje iba stav nášho tela, ale aj mysle. Základ jogy tvoria jogové pozície (asány), hlboké dýchanie a meditácia. Rozličné štýly jogy (power joga, ashtanga, hot joga) robia z toho cvičenia pohybovú aktivitu vhodnú pre všetkých. Bez ohľadu na to, ktorý jogový štýl si človek vyberie, môže z neho čerpať viaceré benefity. A to dokonca aj v práci!

Zvládanie stresu a eliminácia úzkosti

Množstvo povinností a málo času. Takmer nereálne požiadavky vedenia na svojich pracovníkov. Neistota v zamestnaní. Ohováranie a intrigy na pracovisku. To je len zopár príkladov toho, čo nás stresuje, a teda vyvoláva vnútorné napätie, zvyšuje krvný tlak a pod. Čo s tým? Stres sa musíme naučiť zvládať. Ak to nedokážeme a sme mu vystavení dlhodobo, vyberá si svoju daň v podobe civilizačných ochorení.

Ako lepšie zvládať stres? American Yoga Association odporúča cvičiť niekoľko vybraných jogových asán denne, pretože pomáhajú regulovať dýchanie, uvoľniť napätie svalstva, lepšie okysličiť, prekrviť a zásobovať telo živinami (1). V tomto smere môže byť nápomocný napríklad aj Pozdrav slnku.

Zlepšenie koncentrácie

Určite to poznáte. Dostanete dôležitú úlohu, ktorú treba čo najskôr a kvalitne spracovať. Pre top klienta. Uvedomujete si, aké je to dôležité nielen pre vás, ale aj pre firmu. Lenže váš mozog „odmieta poslušnosť“. Čím viac sa chcete a potrebujete sústrediť, tým je to horšie. Aj tu vám môže pomôcť joga. O tom, že to funguje, existuje viacero vedeckých štúdií. Tak napríklad jedna z nich skúmala vplyv jogy na koncentráciu a pamäť u dospievajúcich. Pričom jedna z dvoch testovaných skupín sa po dobu 7 týždňov venovala pravidelne joge. Výsledky preukázali, že tí, čo praktizovali jogu, sa dokázali lepšie sústrediť a lepšie im slúžila i krátkodobá pamäť (2).

Lepšie držanie tela a pevné svaly

Správne držanie tela ovplyvňuje nielen zdravotný stav, ale vypovedá veľa i o samotnom človeku. Ľudia s nesprávnym držaním tela môžu na svoje okolie pôsobiť utiahnuto, nesebavedomo. A sebavedomie je v pracovnom kolektíve veľmi dôležité! Joga je jednou z ciest, ako získať väčšiu sebaistotu a zbaviť sa nepríjemnej bolesti chrbta, oslabených a skrátených svalov.

Zvýšenie výkonnosti

Máte sedavé zamestnanie? Bolí vás často hlava či krčná chrbtica? Vykonávate rutinnú činnosť, pri ktorej sú zaťažované rovnaké svalové skupiny? Aj v týchto prípadoch ponúka riešenie joga, pretože niektoré jogové asány môžete s pokojom vykonávať aj v práci. Vyhnete sa bolesti spôsobenej skrátenými a oslabenými svalmi, vzniku kŕčových žíl, uvoľníte preťažované svalové skupiny, a tým pádom podáte lepší výkon.

Zdroj:
(1) http://www.americanyogaassociation.org/03anxiety.html
(2) http://www.zenithresearch.org.in/images/stories/pdf/2012/May/ZIJMR/1_ZIJMR_Vol2_Issue5_May 2012.pdf

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Joga vám pomôže aj v práci. A to hneď niekoľkými spôsobmi!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.