28. SEP 2016

Jednoduché strečingové cviky na chrbát a krčnú chrbticu

Strečing predstavuje formu cvičenia, pomocou ktorej dochádza k cielenému natiahnutiu svalov až do hraničnej polohy, čo zabezpečí zlepšenie elasticity a svalového tonusu. 

Strečing pred tréningom

Pred cvičením je najlepšie vykonať dynamický strečing. Ide o postupné a hlavne kontrolované zväčšovanie rýchlosti alebo rozsahu pohybu (krúženie ramenami alebo hornou polovicou tela na hranici rozsahu pohybu a pod.). Pred tréningom je tento typ veľmi vhodný, pretože rozprúdi krv vo svaloch, čím zlepší športový výkon.

Strečing po tréningu

Statický strečing je najlepšie vykonávať po tréningu, pretože pomáha svalom lepšie sa zregenerovať a znižuje riziko zranení a bolestí na nasledujúci deň po tréningu.

Statický strečing na krčnú chrbticu

Tento typ strečingu sa vykonáva tak, že pôsobíte miernym ťahom na strečovanú časť tela a v bode minimálnej bolesti zastavíte bolesť a vydržíte 15 až 20 sekúnd. 

Cvik číslo 1: Úklon hlavou 

Ľavou pažou sa chyťte nad pravým uchom a priťahujte hlavu k ľavému ramenu. Následne použite druhú ruku a vykonajte to na druhú stranu.

strečing krčná chrbtica
Zdroj: cvicte.sk

Cvik číslo 2: Predklon hlavou 

V stoji, alebo v sede spojte ruky v oblasti temena hlavy. Pritiahnite hlavu k hrudníku a následne sa vráťte do počiatočnej polohy. Ramená tlačte dolu.

strečing krčná chrbtica
Zdroj: cvicte.sk

Statický strečing na chrbát

Cvik číslo 3

V polohe sed jednu nohu skrčte pod seba, druhou prekročte skrčenú nohu. Trup vytočte do strany, lakťom tlačte z vonkajšej strany do oblasti kolena.

strečing chrbtica
Zdroj: cvicte.sk

Cvik číslo 4

Postavte sa mierne rozkročmo a rukami sa uchopte z vnútornej strany stehien. Vtiahnite brušné svaly a vyhrbte chrbát.

strečing chrbtica
Zdroj: cvicte.sk

Cvik číslo 5

Pažami sa oprite o stenu na šírku ramien. Paže nemenia svoju polohu. Trupom sa posúvate do predklonu, prsia tlačte k zemi, čím v stredovej časti chrbta vznikne mierne prehnutie.

strečing chrbtica
Zdroj: cvicte.sk

Cvik číslo 6

V stoji zodvihnite ruky nad hlavu, jednou rukou sa chyťte zápästia a urobte úklon doľava. V tejto polohe zotrvajte a cvik opakujte na druhú stranu.

strečing chrbtica
Zdroj: cvicte.sk

Jedinou nevýhodou statického strečingu je, že znižuje krátkodobý silový potenciál a aj preto ho je najlepšie zaradiť až na koniec tréningu. Tento typ strečingu totižto upokojuje nervový systém, čo spôsobuje slabšie kontrakcie svalov a spomaľuje ich reakcie.

Strečingové cviky, ktoré predvádzala inštruktorka Lea Grančič boli nafotené v priestoroch Fitness a wellness centra v Bratislave - BODY Energy Club. Viac informácii nájdete na www.body.sk.

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Jednoduché strečingové cviky na chrbát a krčnú chrbticuCviky na chrbát a posilnenie chrbtového svalstva

Bolieva vás chrbát? Zrejme by ste mali začať posilňovať chrbtové svalstvo. 

 

Tréning na doma na zadok a stehnáTréning na doma na zadok a stehná

Ak chcete mať pekný zadok a stehná, dá sa to dosiahnuť aj bez navštevovania posilňovne. 

 

Ako si vypracovať štíhle stehnáAko si vypracovať štíhle stehná?

Chcete vypracované a štíhle nohy? Trápia vás trasúce sa stehná? Musíte sa do toho poriadne oprieť. 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Jednoduché strečingové cviky na chrbát a krčnú chrbticu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.