21. MAR 2014

Jar je tu. Využite výhody outdoorových športov!

Mirka

Jar sa nám predvádza v celej svojej kráse. Práve teraz je ten najlepší čas na to, aby človek vybehol von, začal s outdoorovými aktivitami a užíval si hrejivé slnečné lúče a zobúdzajúcu sa prírodu.

Podľa Centers for Disease Control And Prevention je potrebné, aby sa dospelý človek venoval každý týždeň minimálne 150 minút aeróbnej aktivite v strednej intenzite a k tomu pridal posilňovací tréning, zameraný na hlavné svalové skupiny, aspoň dvakrát týždenne (1). Nuž a ideálne podmienky na aeróbnu aktivitu ponúka vonkajšie prostredie. Športovanie vonku prináša so sebou mnoho benefitov.

Prečo sa venovať outdoorovým aktivitám?

Športovať vonku sa oplatí, pretože človek čerpá výhody nielen zo samotného pohybu, ale aj z vonkajších podmienok (čerstvý vzduch, slnečné žiarenie). Ak sa rozhodnete pre pohyb vonku, môžete sa tešiť na 3 hlavné výhody:

  • atraktívnejší vzhľad

Pravidelný pohyb pôsobí pozitívne na fyzickú i psychickú stránku človeka. To znamená, že zlepšuje vzhľad nášho tela (chudnutie, posilnenie svalstva a jeho formovanie) a zároveň kladne ovplyvňuje duševné rozpoloženie. Tým, že je človek na slnečnom svetle a dýcha čerstvý vzduch, sa tieto benefity ešte znásobujú. Človek je spokojnejší so svojím vzhľadom, má lepšiu náladu a ľahšie zvláda stres, čo sa pozitívne odzrkadlí i navonok. Nesmieme zabudnúť ani na kvantum pozitív športu na celkové zdravie človeka (posilňuje kardiovaskulárny systém, pomáha predchádzať civilizačným ochoreniam a pod.).

  • lepší spánok

Je pravda, že pohyb vo všeobecnosti zlepšuje kvalitu spánku. Ale ak sa rozhodnete pre niektorú z outdoorových aktivít, môžete sa tešiť na naozaj kvalitný oddych počas noci. Vďaka pohybu, slnku a vzduchu budete ďalší deň sviežejší a ľahšie sa koncentrujete na náročné pracovné povinnosti.

  • viac sebavedomia a vnútorného pokoja

Pravidelný pohyb sa podieľa na zvýšení sebavedomia, pretože tým, že si človek dáva malé ciele a postupne ich dosahuje, zdokonaľuje sa. Stáva sa nielen lepšie vyzerajúcim, ale hlavne sebaistejším. To sa prejavuje nielen v oblasti športu, ale aj v bežnom živote.

Outdoorové aktivity a energetický výdaj

Lákajú vás benefity, ktoré vonkajšie pohybové aktivity prinášajú? Potom vás určite zaujíma aj počet kalórií, ktoré môžete počas nich spáliť. Uvedené údaje sú len orientačné a vzťahujú sa na človeka, ktorý váži 60 kilogramov a danej aktivite sa venuje 30 minút:

  • aerobik vo vode 130 kcal
  • horské bicyklovanie 270 kcal
  • bicyklovanie 250-320 kcal
  • futbal 250-290 kcal
  • hra s lietajúcim tanierom 95 kcal
  • golf 110-175 kcal
  • horská turistika 190 kcal
  • jazda na koni 130kcal
  • korčuľovanie 220 kcal
  • beh 250-500 kcal v závislosti od rýchlosti a terénu
  • plážový volejbal 250kcal
  • chôdza 120-150 kcal
  • jogging 190 kcal
Zdroj: http://www.cdc.gov/physicalactivity/everyone/guidelines/adults.html

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Jar je tu. Využite výhody outdoorových športov!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.