4. NOV 2013

Držanie tela ovplyvňuje celkové zdravie a jeho budúcnosť

Mirka

Snažíte sa vyzerať dokonale v práci, v kaviarni a vôbec všade, kam sa pohnete? Je to v poriadku, pokiaľ rovnako dbáte aj o rozvoj ostatných stránok svojej osobnosti. Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, že aj držanie tela veľa vypovedá o tom, akým ste človekom a ako vás ľudia vnímajú?

Správnym držaním tela k sebavedomiu a zdraviu

Chodíte zhrbení? Potom si koledujete o zdravotné problémy, ktoré sa budú vekom len a len zhoršovať. Bolesť chrbtice a s ňou súvisiaca bolesť hlavy rozhodne príjemné nie sú. Navyše s najväčšou pravdepodobnosťou pôsobíte na ostatných nesebavedome až utiahnuto! A to nezakryje ani najdrahšie a najtrendovejšie oblečenie či najdokonalejší mejkap! Držanie tela veľa vypovedá o  charaktere človeka, ovplyvňuje celkové zdravie a aj budúcnosť.

Čo môže za chybné držanie tela, ktoré sa prejavuje napríklad predklonenou hlavou, zaoblenými ramenami, vysunutým alebo vtiahnutým bruchom? V prvom rade sú to oslabené alebo skrátené svaly, nedostatok pohybovej aktivity, obezita, nadváha, preťažovanie určitých svalových partií (nosenie ťažkej tašky na jednom ramene a pod.), nesprávna výživa a ďalšie.

Ako na to?

Dobrou správou je, že zlé držanie tela je možné cieleným spôsobom napraviť. V prvom rade sa snažte osvojiť si zásady správneho držania tela pri státí a sedení, ktorým sme sa venovali v článku Ako to stojíte? Nehrbte sa! Snažte sa hýbať v práci, pretože dlhodobé sedenie tiež negatívne ovplyvňuje zdravie chrbta. Na škodu nie sú ani jednoduché cvičenia ako krúženie ramenami, natiahnutie krku, naťahovanie do strán a ďalšie. Konkrétny popis nájdete v článku 6 cvikov na uvoľnenie chrbta v kancelárii.

Ďalším účinným spôsobom, ktorý pomáha zlepšiť držanie tela, je pravidelná pohybová aktivita. Vhodné sú špeciálne cvičenia, ktoré sa zameriavajú priamo na zlepšenie držania tela a odstránenie svalovej nerovnováhy. Je to napríklad metóda SM systém, pilates, joga, port de bras, kalanetika či spirals.

Pomoc však poskytnú aj iné športové aktivity, pretože väčšina z nich sa podieľa na posilnení jednotlivých svalových skupín. Dôležité sú hlavne svaly chrbta a brucha, ktoré sú za správne držanie tela najviac zodpovedné. Ak vás uvedené športové aktivity nelákajú, nezabúdajte, že akýkoľvek správne vykonaný pohyb (zumba, aerobic, jumping, posilňovanie) sa počíta a vedie nielen ku zdraviu, ale aj sebavedomiu a kráse!


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Držanie tela ovplyvňuje celkové zdravie a jeho budúcnosť

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.