15. APR 2014

Čo vám pomôže prekonať jarnú únavu?

Mirka

Príroda sa prebúdza k životu, no vy máte pocit, že s vami je to presne naopak? Sužuje vás únava, vyčerpanosť, malátnosť, podráždenosť či pocity smútku? Zrejme trpíte jarnou únavou. Dobrá správa je, že si s ňou môžete pomerne jednoducho poradiť.

Väčšine z nás sa stáva rok čo rok, že nás jednoducho v celej svojej sile zasiahne jarná únava. Hoci vonku všetko ožíva, s naším organizmom sa deje presný opak. Ako jednoduchým spôsobom jarnú únavu prekonať?

Dávajte si pozor na to, čo jete

S príchodom prvých slnečných lúčov sa mnohí rozhodnú zmeniť svoje stravovacie návyky v snahe zhodiť prebytočné kilogramy. Bohužiaľ, často si zvolia absolútne nevhodný spôsob, ktorým sú diéty. „Zaručené“ diéty sú väčšinou založené na radikálnom obmedzení príjmu potravín, čo zvyšuje deficit dôležitých látok v organizme, ktorý je už aj tak po dlhej zime oslabený. To znamená, že pocity únavy, malátnosti a podráždenosti sú ešte intenzívnejšie. Čo teda robiť? Pravidlo číslo jedna znie: žiadne diéty! So zmenou v stravovaní začnite postupne. Sústreďte sa na príjem potravín, ktoré sú zdravé, ľahké a plné výživných látok. Voľbou správnych potravín nielen schudnete, ale sa aj vyhnete nepríjemným symptómom jarnej únavy. Snažte sa do jedálnička zaradiť najmä veľa ovocia, zeleniny, strukovín, orechov a celozrnných produktov.

Nezabúdajte, že súčasťou správneho stravovania sú aj zdravé a vyvážené raňajky. Ak potrebujete dodať energiu, na raňajky si doprajte ovsené vločky, ovocie  či orechy, ktoré obsahujú mnoho dôležitých živín. Ak raňajky vynechávate, nečudujte sa, že trpíte akútnym nedostatkom energie a priberáte.

Voda je základ

Ak každý deň neprijmete dostatočné množstvo tekutín, dôsledkom je únava a malátnosť. Preto je ideálnym riešením začať s pitným režimom už ráno a hneď nalačno vypiť dva poháre vody, obohatené napríklad o šťavu z citróna. To naštartuje metabolizmus a pomôže organizmu zbavovať sa toxických látok. Samozrejme, vhodné tekutiny (čistá voda, minerálka, bylinkové čaje, zriedené ovocné a zeleninové šťavy) treba dopĺňať priebežne počas dňa. Denne treba vypiť dva až tri litre tekutín.

Odporúčame prečítať: Ako si udržať energiu počas celého dňa

Vybehnite na vzduch

Venujete sa skupinovému cvičeniu, ktoré sa počas celého roka cvičí v interiéri? Skvelé! Avšak s príchodom teplejších dní je vhodné cvičenie v interiéri doplniť o pohybové aktivity vonku. Postačia prechádzky, jogging alebo bicyklovanie. Čerstvý vzduch v kombinácii so slnečnými lúčmi a pohybovou aktivitou pôsobí blahodarne nielen na telo, ale aj psychiku. Ak budete dostatok času tráviť vonku, nabije vás to pozitívnou energiou.

V prípade, že nešportujete, jar je ideálnym ročným obdobím na to, aby ste začali a zmenili svoj život k lepšiemu! Už polhodinová prechádzka dokáže urobiť doslova zázraky: aj vďaka endorfínom sa budete cítiť šťastnejšie a vitálnejšie.

Začnite s otužovaním

Otužovanie podporuje činnosť krvného obehu i imunitného systému. Má však svoje pravidlá. Treba začať pomaly a postupne. Na začiatok postačí striedanie teplej a studenej (najskôr vlažnej) sprchy.

Odporúčame prečítať: Vybudujte si silnú imunitu. Otužujte sa!

 

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (graur codrin)

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Čo vám pomôže prekonať jarnú únavu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 858
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.