26. AUG 2013

Chýba vám pri cvičení motivácia? Vieme, ako na to!

adidas

Motivácia je psychologický proces, ktorý aktivuje ľudské správanie sa a dáva mu smer. Je to naša vnútorná hnacia sila. Ak ste ju stratili a chýba vám pri vašej snahe premôcť sa a ísť cvičiť, poradíme vám, ako ju získať späť.

Čo motivuje biatlonistku a olympijskú víťazku, ktorá reprezentuje Slovensko, Anastasiyu Kuzminovú?

Pre mňa je cvičenie súčasťou života. Cvičím každý deň, pretože moje telo je na to naučené. Bez cvičenia by som sa necítila dobre. Necvičím kvôli tomu, aby som mala len super postavu, ale kvôli tomu, aby moje telo zvládalo všetku námahu, ktorú vydám, či pri tréningoch alebo na pretekoch. Motiváciou pre mňa je hlavne dobré vybavenie posilňovne, ale aj pocit, že cvičenie mi pomáha k dosiahnutiu dobrých výsledkov.                      

adidas anastasia

Máme pre vás aj ďalšie tipy na motiváciu:

Stanovte si cieľ

K cvičeniu sa „dokopete“ veľmi ťažko, ak si na začiatok nestanovíte aspoň krátkodobý cieľ. Ten môže byť vaším najväčším motivačným motorom. Pre niektoré z vás to môže byť túžba schudnúť, iné uprednostňujú spoločnosť, alebo majú potrebu pre seba niečo urobiť – hýbať sa.

Vytvorte si atmosféru

Cvičenie sa môže stať demotivujúce už len preto, že stále robíte ten istý šport, cvičíte v tom istom prostredí, prípadne v tom istom oblečení. Odmeňte sa – skúste investovať do nového oblečenia, tenisiek, do novej podložky na jogu, alebo zmeňte hudbu, ktorú počas cvičenia počúvate. Je vedecky dokázané, že rytmická hudba pri cvičení dopomáha k spaľovaniu tukov.

Len cvičiť nestačí

Ak je vaším cieľom cvičením hlavne schudnúť, zostávať len pri samotnom cvičení nestačí. Tanečníčka Katka Štupmfová za svoju štíhlu líniu vďačí kombinácii tanca, športu a zdravému životnému štýlu. „Ak chcete zhodiť pár kíl a chcete si svoju novú váhu udržať, potrebujete veľa pohybu. Len cvičiť nestačí. Musíte sa zamyslieť aj nad tým, čo jete. Ja okrem zdravej stravy a športu odporúčam aj tanec. Pri tanci spaľujete kalórie, počúvate hudbu, hýbete sa... Navodí vám úsmev na tvári. Aj takto sa môžete motivovať k pohybu,“ radí Katka Štumpfová.

Skúste to s trénerom

Ak ste už vyskúšali všetko možné a žiadna motivácia na vás neplatí, skúste začať cvičiť s kondičným trénerom. Každé cvičenie budete robiť pod drobnohľadom odborníka. Motiváciou bude pre vás nielen to, že mu za cvičenie platíte a preto na tréning pôjdete, ale aj skutočnosť, že pri vás počas cvičenia bude stáť, radiť vám a povzbudzovať vás počas celého tréningu.

Sama, alebo v skupine?

Skutočnosť, že v tom nie ste sama, môže byť naozaj motivujúca. Prihláste sa na jogu, dance, aerobik, zumbu, alebo na iný šport, ktorý sa cvičí zväčša v kolektíve. Po čase sama uvidíte, do akej miery je to pre vás motivujúce. Ako skúšobnú dobu si dajte aspoň jeden mesiac, s cvičením min. dvakrát do týždňa.

Foto: adidas

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Chýba vám pri cvičení motivácia? Vieme, ako na to!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.