1. DEC 2013

Chcete schudnúť a byť fit? Venujte sa behu na lyžiach!

Mirka

Dali ste si predsavzatie, že túto zimu sa budete venovať nejakej zimnej športovej aktivite? Sľúbili ste samému sebe, že chcete byť aktívny a schudnúť nejaké to kilo aj keď vonku práve mrzne? Skvelé! Pre začiatočníkov je beh na lyžiach ako stvorený. Pri tomto športe sa aktivizujú hlavné skupiny svalov, prináša značné kardiovaskulárne výhody a pomáha spaľovať kalórie!

Netrúfate si na strmý lyžiarsky svah, ktorý máte blízko svojho domova? Nebaví vás korčuľovanie a na sánkovanie si pripadáte príliš starý? Potom skúste beh na lyžiach! Bežkárskych tratí je na Slovensku viac ako dosť. Nepotrebujete nákladné vybavenie. Technika behu na lyžiach je nenáročná, ale to nič nemení na tom, že tento zimný šport prináša množstvo zdravotných benefitov. Prečo sa venovať práve tomuto zimnému športu?

Poskytuje tréning pre celé telo

Do pohybu sú aktívne zapájané všetky hlavné svalové skupiny. Dochádza k posilneniu a formovaniu svalov horných a dolných končatín. Veľmi dôležitá je pri tomto športe koordinácia a rovnováha, čo benefity behu na lyžiach ešte znásobuje. V porovnaní s inými druhmi pohybových aktivít, ktoré sú zamerané len na niektoré skupiny svalov, beh na lyžiach nezanedbáva žiadnu časť ľudského tela.

Pomáha spaľovať kalórie

Keďže je do pohybu zapojená veľká časť svalov, dochádza ku značnej spotrebe energie. To ocenia všetci tí, ktorí sa snažia schudnúť. Spotrebu kalórií nie je jednoduché určiť, pretože závisí od viacerých faktorov, ako sú náročnosť trate, intenzita behu, váha bežkára a pod. Pri rekreačnom behu na lyžiach sa môže spálená energia pohybovať okolo 700 kalórií za hodinu.

Udržuje zdravie srdca a pľúc

Beh na lyžiach je výbornou kardiovaskulárnou aktivitou, ktorá precvičuje a hlavne posilňuje srdcovocievny aparát i pľúca. Vďaka pohybu dokážu tieto vnútorné orgány pracovať efektívnejšie. Telo je lepšie zásobované kyslíkom a dôležitými živinami. Okrem toho dochádza k zníženiu vysokého krvného tlaku či hladine cholesterolu, ktoré spôsobujú srdcovocievne choroby.

Dodáva telu vitamín D

V zimnom období trpí mnoho ľudí nedostatkom „slnečného“ vitamínu D, pretože trávia málo času na prirodzenom svetle. Keďže je beh na lyžiach outdoorovou pohybovou aktivitou, organizmus si dokáže prostredníctvom slnečného žiarenia tento dôležitý vitamín vyprodukovať.

Šetrí kĺby, šľachy a väzivá

Beh na lyžiach je zimným športom, ktorý je vhodný pre ľudí rozličných vekových i váhových kategórií a tiež pre tých, ktorí majú problémy s kĺbmi. Patrí do kategórie športov, ktoré patria z tohto hľadiska k najbezpečnejším. Potvrdzuje to aj stanovisko odborníkov z University of Vermont College of Medicine v Burlingtone, ktorí bežecké lyžovanie označili za ideálnu rekreačnú a športovú aktivitu, pretože poskytuje tréning pre celé telo a výskyt zranení je nízky (1).

Zlepšuje náladu

Na zlepšení nálady sa podieľa hneď viacero faktorov. Človek sa venuje behu na lyžiach v prírodnom prostredí, je vystavený slnečnému žiareniu, čo pozitívne ovplyvňuje vnútorné rozpoloženie. A, samozrejme, pri športe dochádza k uvoľneniu zázračných hormónov šťastia. Endorfínov!

(1) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2694282


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Chcete schudnúť a byť fit? Venujte sa behu na lyžiach!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.