4. SEP 2013

Bojíte sa nudy pri behu? S našimi tipmi sa nemusíte!

Mirka

Niekoľkokrát do týždňa rovnaká trasa, v ten istý čas a v podobnom tempe. Behať týmto spôsobom, to začne postupom času nudiť každého. A nuda vo väčšine prípadov znamená KONIEC fyzickej aktivite. Nedopusťte, aby sa to stalo!

Počúvanie obľúbenej hudby pri behu je síce fajn, ale postupne sa aj tak stane nudnou rutinou. Beh sa dá oživiť mnohými jednoduchými spôsobmi a dôležitú úlohu hrá aj správna motivácia. Čo robiť, aby bol beh stále zaujímavou výzvou?

Nezostaňte pri jednej trase

Láka vás futbalové ihrisko, alebo uprednostníte radšej lesné cestičky? Čo poviete na beh po schodoch alebo v parku? A čo tak vyskúšať všetko? Vyhnete sa nude a rozmanitý terén ocení aj vaša kondícia.

Stanovte si CIEĽ, ktorý vám nedovolí nudiť sa!

Prečo ste vlastne s behom začali? Je to kvôli zdraviu a kondícii? Potrebujete schudnúť? Chcete sami sebe (a možno aj svojmu okoliu) ukázať, že sa vo vás ukrýva športovec s pevným odhodlaním? Úžasné. Ak máte jasne stanovený cieľ, potom nehrozí, že sa začnete nudiť. Snaha niečo dosiahnuť vás bude hnať vpred a nútiť hľadať nové metódy, ako sa zlepšiť.

Hľadajte zaujímavé a účinné metódy tréningu

Zabehnúť denne desať kilometrov je síce fajn, ale z dlhodobého hľadiska je tento spôsob tréningu nudný a aj menej účinný (telo si postupne na záťaž zvykne). Snažte sa v oblasti behu hľadať nové metódy tréningu, ktoré vám pomôžu ľahšie a rýchlejšie dosiahnuť cieľ. Skúste vyskúšať napríklad intervalový tréning, ktorý je založený na striedaní rýchlych a pomalých fáz (šprint a poklus). Lákadlom môže byť aj beh naboso, resp. v minimalistických topánkach, ktorý je aktuálne veľmi populárny. Ak si neviete so zostavením tréningu poradiť sami, požiadajte o pomoc skúseného trénera.

Chudnete? Možno vás zbaví nudy počítadlo kalórií!

Existuje množstvo tabuliek, ktoré poskytujú údaje o približnom počte spálených kalórií počas konkrétnej športovej aktivity. Tieto údaje sú vo väčšine prípadov orientačné, pretože presný výpočet závisí od individuálnych parametrov (výška, váha, vek, pohlavie atď.). Ak vás „ženie vpred“ práve údaj o spálených kalóriách, zaobstarajte si kvalitné počítadlo kalórií a údaje si zaznamenávajte. So správnou motiváciou sa nudiť rozhodne nebudete!

Vo dvojici to ide lepšie

Beh vo dvojici je oveľa zaujímavejší i účinnejší. Dôvod? Človek sa dokáže „vybičovať“ k lepšiemu výkonu. Preto si nájdite niekoho, kto bude nadšenie pre beh zdieľať spolu s vami. Skúste sa spolu pripravovať na nejaké menšie (alebo väčšie) bežecké podujatie, alebo si dajte súťaž v zhadzovaní kilogramov. Fantázii sa medze nekladú!

Zdravá súťaživosť je namieste. Možno občas dostanete provokatívnu správu alebo mail, že váš „sparring“ partner trénuje aj bez vás. Nehoráznosť! Verte, že vás to nenechá ľahostajnými a budete sa snažiť i vy urobiť niečo navyše.

Poprípade sa môžete navzájom sledovať prostredníctvom mobilných aplikácií, kde sa automaticky zaznamenávajú  a vyhodnocujú jednotlivé tréningy.

Venujte sa dychovým cvičeniam a meditácii

Ďalším spôsobom ako sa nenudiť pri behu, je venovanie sa dychovým cvičeniam a meditácii. Beh je rutinne sa opakujúci pohyb, ktorý dáva predpoklad na sústredenie sa a na vykonávanie dychových cvičení alebo meditácie. Prečo to neskúsiť?

Aký je ten váš spôsob „boja“ proti nude pri behaní?


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Bojíte sa nudy pri behu? S našimi tipmi sa nemusíte!

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.