29. DEC 2013

Behať sa dá vonku, ale aj vnútri. Vyberte si, čo vám viac vyhovuje

Mirka

Tohtoročná zima bežcom praje. Príjemné teploty doslova lákajú k tomu, aby sme vybehli von a čerpali benefity z tohto športu. Čo však vtedy, keď začne vonku vládnuť skutočná zima a mráz? Je to dôvod na to, aby sme sa behu načas vzdali?

Zanietení bežci sa behu venujú za každého počasia. Počas celého roka. Postupne si zvykajú na nižšie teploty, dážď, sneh i mráz. Lenže aj oni musia dodržiavať určité pravidlá. Ktoré sú tie najdôležitejšie?

  • Veľkú pozornosť treba venovať výberu kvalitného športového oblečenia. Počas zimných mesiacov je veľmi dôležité vrstvenie odevu, ktorý by mal byť zhotovený z vhodných materiálov udržujúcich sucho a teplo a odvádzajúcich vlhkosť. Športové oblečenie musí byť zároveň ľahké, aby bol beh pohodlný.
  • Bez kvalitných bežeckých topánok to nepôjde! Teplo a sucho sú pre nohy a vôbec kvalitu behu podstatnou záležitosťou.
  • Šál, čiapka, šiltovka či rukavice k zimnej výbave bežca neodmysliteľne patria.
  • V zime je tiež podstatná hydratácia organizmu, ktorú možno zabezpečiť dostatočným pitným režimom.
  • Dôraz tiež treba venovať bezpečnosti, najmä ak človek behá za tmy. Podceňovať reflexné prvky či zapnutý mobilný telefón sa nevypláca.

Čo však v prípade, že sa vám do mrazivého počasia nechce?

Rozhodli ste sa s behom začať počas zimy? Beháte, ale predsa len by ste chceli zimné mesiace radšej športovať v interiéri? Nič nie je stratené. Behať môžete aj doma či vo fitcentre. Napríklad aj taký beh na bežeckom páse má tiež svoje výhody:

  • ak máte bežecký pás doma, môžete behať kedykoľvek (napríklad aj pri sledovaní televízie) bez ohľadu na to, aké počasie je vonku
  • povrch bežeckých pásov je v porovnaní napríklad s vonkajším asfaltom šetrnejší ku kĺbom
  • môžete si sami regulovať rýchlosť a intenzitu tréningu a zároveň pohodlne sledovať výsledky tréningu
  • nepotrebujete zimné športové oblečenie, topánky a ani športové doplnky

Zdá sa vám beh na bežeckom páse nudný? V tom prípade si ho môžete spestriť napríklad intervalovým tréningom. Je účinný, zábavný i časovo úsporný. Striedanie rýchlych a pomalších intervalov zabezpečí budovanie kondície, ale aj efektívne spaľovanie tukov.

A existuje rad ďalších možností, ako urobiť beh zaujímavejším:

  • Snažte sa využiť všetky možnosti bežeckého pásu, ktoré vám ponúka. Čo poviete na beh v miernom sklone?
  • Posilňovanie horných končatín pri behu? Samozrejmé. Na začiatok vám postačia polkilové závažia, ktoré jednoducho upevníte okolo zápästia.
  • Ak hľadáte spôsob, ako sa vyburcovať k lepšiemu výkonu a príjemne odreagovať, počúvajte hudbu.

Blíži sa čas novoročných predsavzatí. Dajte si aj vy jedno!

Menej je niekedy viac. Ak si každoročne dávate viacero novoročných predsavzatí a nikdy žiadne nesplníte, dajte si len jedno. Je nemožné zmeniť ihneď od základov zaužívaný jedálny lístok, začať trikrát do týždňa športovať atď. Skúste ísť na to jednoducho. Ak nešportujete, na začiatok vám postačia krátke prechádzky, ktoré sa časom premenia na jogging, neskôr na beh. A ktovie, možno časom z vás budú náruživí športovci!

Zdroj foto: www.freedigitalphotos.net (photostock)


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Behať sa dá vonku, ale aj vnútri. Vyberte si, čo vám viac vyhovuje

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.