3. NOV 2015

Aktivita tvorí motiváciu, hovorí tréner

Hľadáte motiváciu na pravidelný beh? Tak jednoducho začnite. 

Dnes nie, lebo som unavená z práce. Začnem až od pondelka, má sa zlepšiť počasie. Na beh je už zima, budem musieť počkať na jar, nechcem predsa ochorieť... Ak sú vám tieto vety povedomé a často vyletia i z vašich úst, tak vedzte, že sú to len výhovorky, pretože nikdy nebude lepšia chvíľa ako tá, ktorá je práve teraz! „Hovorí sa, že aktivita plodí motiváciu. Začiatočník sa chce zmeniť, tak sa začne hýbať, lepšie stravovať. Je zdravší a spokojnejší, spoznáva nových ľudí a začína žiť aktívne. Má veľa pozitívnej energie,“ hovorí skúsený bežecký tréner Marek Vojník, podľa ktorého treba jednoducho začať a motivácia príde, pretože človek sa len tak s hocičím neuspokojí. Chce byť stále lepší, zdravší, spokojnejší či štíhlejší, teda napredovať. Čo je ešte pri motivovaní sa dôležité?

Vyberte si to, čo je vášmu srdcu blízke

Môže to byť beh, ale aj nemusí. Ak nie ste si istí, či je pre vás tým pravým, tak mu dajte šancu. Nejde to? Vyskúšajte niektoré zo skupinových cvičení alebo tréningy vo fitcentre. Naopak, v prípade, že vás beh chytil za srdce, začínajte s rozumom. Zabehnúť na prvom tréningu osobný rekord a na druhý deň sa ledva postaviť z postele, dobrou motiváciou určite nie je. „Beh musí človeka baviť, preto nie je dobré začať s behom zhurta, ale postupne, teda koncepčne. Učiť sa techniku behu, nenechať sa odradiť, keď to spočiatku nejde. Pre správnu motiváciu si netreba dávať zbytočne vysoké ciele,“ odporúča bežecký tréner.  

Pestrosť je základ

Behať niekoľkokrát do týždňa jednu trasu rovnakým tempom, to nebaví dlhodobo nikoho. Preto treba tréningy obmieňať. Môžete sa vybrať behať do prírody po kopcoch alebo zájsť do parku. Poprípade beh ozvláštniť intervalovým tréningom či behom po schodoch. Ambicióznejší môžu skúsiť beh naboso alebo severský beh, teda beh s palicami. Možností je neúrekom. Každý jeden bežecký tréning môže byť jedinečný.

Prídu aj krušné chvíle

Pripravte sa na to, že nie vždy budete mať chuť ísť si zabehať. Budete unavení z práce alebo sa vám nebude pozdávať počasie. „Ak je vonku zlé počasie, prší alebo priveľmi mrzne, nenecháme sa znechutiť, ale zvolíme si inú alternatívu tréningu. Teda bežecký pás alebo cyklistický trenažér. Dobrou motiváciou pre beh je aj kúpa merača pulzu s GPS s vhodnou aplikáciou. Beh sa tak stáva zaujímavejším a doma sledujeme vývoj tréningu, prevýšenie, pulz či rýchlosť v jednotlivých kilometroch,“ radí Marek Vojník. Potom je tu ďalšia forma motivácie. Beh vo dvojici alebo pod vedením trénera.

Behajte vo dvojici alebo to skúste s trénerom

Nájsť si na beh sparring partnera je výborná voľba. Vzájomne sa potiahnete v čase krízy a môžete sa napríklad spoločne pripravovať na nejaké preteky. Opodstatnenie má aj tréner a to hlavne vtedy, keď s behom začínate alebo sa pripravujete na súťaž. „Motivácia je pri každom športe veľmi dôležitá. Motivácia je hybná sila. Správny tréner musí vedieť správne namotivovať svojho zverenca. Empatia je určite namieste,“ uzatvára tréner.

Spracované s bežeckým trénerom Marekom Vojníkom z www.itrener.sk

Zdroj foto: flickr.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

5 tipov, ako to s behom nevzdať5 tipov, ako to s behom nevzdať

Neviete, ako docieliť, aby sa beh stal pevnou súčasťou vášho životného štýlu? Skúste to s našimi tipmi.

 

 

6 tipov, ako urobiť z cvičenia zvyk6 tipov, ako urobiť z cvičenia zvyk

Pravidelná pohybová aktivita má mnoho fyzických i psychických benefitov, ktoré všetci poznáme, ale aj tak niekedy nestačia na to, aby sme cvičili pravidelne. 

 

7 dôvodov, prečo sa oplatí cvičiť kalanetiku7 dôvodov, prečo sa hýbať

Pohyb rozohráva v našom organizme reťazec skrytých reakcií, ktoré majú pozitívne dopady. Tak môže napríklad pravidelné behanie zlepšiť náš vzťah.


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Aktivita tvorí motiváciu, hovorí tréner

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.