3. DEC 2013

Ako sa správne obliecť počas športovania v zime

adidas

Svetla ubúda, teplota klesá a dni sú kratšie. Neznamená to však, že počas zimných dní by ste sa mali vzdať svojho obľúbeného tréningu. Ak chcete zostať vo forme, dbajte hlavne na výber správneho oblečenia. Schudnúť v zime je totiž jednoduché.

Americkí vedci z bostonskej univerzity priniesli výskum, ktorý dokazuje, že chudnutie v zime je jednoduchšie ako počas teplejších ročných období. Vaše telo počas cvičenia musí vydať viac energie, aby sa zahrialo a tým rýchlejšie spaľuje tuky. Okrem klasických zimných športov môžete v zime behať, bicyklovať alebo sa vybrať na túru.

Základom je kvalitné oblečenie

Povrch odevov by mal byť priedušný, odolný proti vetru a nepremokavý. Okrem vrstveného oblečenia, nezabúdajte ani na rukavice či čiapky. Pri športovaní pri nižšej teplote ako - 15°C môže byť problémom stuhnutosť a strnulosť svalov. Zima obmedzuje rozsah pohybu a zabraňuje vám dýchať nosom. Značka adidas prináša radu oblečenia ClimaWARM+, ktorá bola testovaná v chladnom počasí až do - 35°C. Sortiment oblečenia zahŕňa základné vrstvy - bundy, mikiny, legíny a ďalšie produkty. ClimaWARM+ je vytvorená z dutých vlákien, ktoré zachytávajú vzduch a tvoria izoláciu. Tá dopomáha látke udržať telo v teple a suchu. Navyše duté vlákna znižujú váhu odevu.

Adidas zimné oblečenie

Pozor na podchladenie

Ak v zime zanedbáte kvalité oblečenie, alebo vás napr. na túre zastihne nepriaznivé počasie, dávajte si pozor na podchladenie. Podchladenie sa týka celého tela a dá sa ľahko odhaliť meraním teploty. Vyskytuje sa v dvoch formách:

Akcidentálna hypotermia – ide o rýchle podchladenie, napr. pri padnutí do jazera, po prelomení ľadu. V takomto prípade je dĺžka prežitia pri teplote vody okolo +5°C asi jednu hodinu.

Subakútna akcidentálna hypotermia – ide o druh podchladenia, ktorý nastane pri zasypaní človeka lavínou. Teplota tela klesá pomaly, zasypaný človek zaspáva a spánok prechádza do bezvedomia.

Adidas zimné oblečenie 2

Rady ako postupovať pri podchladení:

  • zamerajte sa na centrálne zahriatie tela, napr. pomocou vypitia horúceho nápoja
  • ohrievajte omrznuté časti tela na vlastnom tele
  • dbajte na prísun tepla z cudzieho tela, napr. pomocou objatia
  • čím skôr sa snažte dostať do vyhriatej miestnosti
Zdroj foto: adidas

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako sa správne obliecť počas športovania v zime

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.