20. MAR 2017

Ako nám pomôžu závažia pri behu?

Janka Chocholová

Pravidelne behávate a uvažovali ste, že si beh spestríte záťažou? V dnešnej dobe je možné dostať závažia rôznych tvarov a hmotnosti.

Beh ako taký má veľa výhod pre naše telo a organizmus. Upevňuje zdravie, redukuje hmotnosť, formuje postavu, zvyšuje pohybovú výkonnosť a mnoho ďalších.

Používanie závažia

V prvom rade pred začatím každého tréningu by sme nemali zabúdať aj na pravidelnú rozcvičku, aby sme sa zahriali a pripravili na telesnú záťaž.

Pri zvažovaní, či použiť doplnkové závažie, si začiatočníci musia dať pozor na vysoké riziko poranenia svalov a šliach, ak u nich ešte neprebehla adaptácia na telesné zaťaženie. U ľudí, ktorí sú v optimálnej telesnej a zdravotnej kondícii, je to výborný prostriedok na zlepšenie výkonu," vysvetľuje kondičný tréner Tomáš Cúdor.

Pri behu sú výhodné závažia najmä na zápästia a členky. Využívajú sa tiež záťažové vesty, kde je možné si hmotnosť prispôsobovať podľa potreby. Niektorým postačia aj ľahšie jednoručky.

Ako doplnková záťaž pomáha

Doplnková záťaž má vplyv na pohyb, čiže celkovú aktivitu. Hlavným zmyslom je, že závažie sťažuje pohyb, zlepšuje tak kondíciu a rozvíja silu svalov. Je to skvelý prostriedok, aby sa zabránilo stagnácii. Z pohľadu chudnutia je úbytok hmotnosti zanedbateľný, významom záťaže je budovanie svalovej hmoty.

Na čo nezabúdať aj po tréningu

Pred začatím sme telo zahriali a rozcvičili a na konci je mu potrebné dodať potrebný pokoj, a to ponaťahovať metódou postupného a postizometrického naťahovania," zdôrazňuje Tomáš Cúdor. „Prvá metóda je založená na natiahnutí svalu v trvaní niekoľkých sekúnd. Druhá spočíva najprv v napnutí svalu, ktorý chceme natiahnuť, potom v uvoľnení a následnom natiahnutí. Naťahujeme svaly od hlavy až k dolným končatinám.“

Rovnako, ako bežecký tréning, je pre náš organizmus dôležitý aj dostatočný oddych a regenerácia, spánok a životospráva. 

Zdroj foto: adidas.sk

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Chcete behať rýchlejšie? neopomínajte v tréningu týchto 5 cvikovChcete behať rýchlejšie? Neopomínajte v tréningu týchto 5 cvikov

Ak chcete byť skutočne dobrým bežcom, tak iba behať nestačí! 

 

3 nesprávne návyky bežcov začiatočníkov i pokročilejších3 nesprávne návyky bežcov začiatočníkov i pokročilejších

Už Platón povedal, že „víťazstvo nad sebou samým je to najväčšie zo všetkých víťazstiev“. Ak ste sa aj vy rozhodli zvíťaziť nad svojou pohodlnosťou a venujete sa behu, dajte si pozor na niekoľko bežeckých chýb.

 

Ako si udržať bežeckú motiváciu?Ako si udržať bežeckú motiváciu?

Správny postup pri behu a udržanie si motivácie zaručí dosiahnutie vášho zdravšieho a šťastnejšieho JA.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ako nám pomôžu závažia pri behu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1323
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.