8. JAN 2014

8 jednoduchých tipov ako zdravo schudnúť po sviatkoch

Mirka

Začiatok nového roka je spojený s novoročnými predsavzatiami. Ak patríte medzi tých, ktorí sa rozhodli pre zmenu v oblasti životného štýlu, čaká vás plno nových výziev. Ako teda schudnúť, zmeniť svoje telo a upevniť svoje zdravie?

Od začiatku nového roka už niekoľko dní uplynulo. Ak sa vám nepodarilo „nabehnúť“ na pravidlá, ktoré ste si určili, nezúfajte. Začnite teraz. Práve v tejto minúte. V prípade, že žiadne pravidlá nemáte, ale túžite s nelichotivými faldíkmi na bruchu, stehnách či zadku niečo urobiť, na začiatok sa riaďte týmito jednoduchými zásadami.

1. Zabudnite na diéty, ktoré sľubujú zázračné výsledky

Darmo. Človek je tvor lenivý a v mnohých prípadoch aj nepoučiteľný. Dosiahnuť veľa za nič, je však nemožné. Platí to aj v oblasti chudnutia a formovania postavy. Neplytvajte energiou a prostriedkami na zázračné pilulky a diéty, ktoré sľubujú bleskový úbytok na váhe. Chudnutie je dlhodobou záležitosťou, ktorá vyžaduje veľa času i trpezlivosti. Výsledky však stoja za to. A čo je hlavné, sú dlhodobé.

Odporúčame prečítať: Kvalitné bielkoviny, tuky a cukry sú zárukou straty hmotnosti!

 

Preto sa snažte v prvom rade zlepšiť svoj doterajší jedálny lístok. Pomaly a postupne. Najskôr vyraďte všetky nezdravé potraviny, ktoré sú len zdrojom prázdnych kalórií: tučné, vyprážané a slané jedlá, biely cukor, múku. Naopak, zaraďte do svojho jedálnička potraviny bohaté na komplexné sacharidy, kvalitné proteíny a zdravé tuky.

2. Neignorujte šport

Hoci pri chudnutí hrá kľúčovú úlohu zdravé stravovanie, šport je dôležitou súčasťou zdravého životného štýlu. Vplýva pozitívne na fyzickú i psychickú stránku človeka. Ak vám príliš nevyhovujú skupinové cvičenia, venujte sa pohybovej aktivite v pohodlí domova. Dôležité je, aby vás vybraná športová aktivita napĺňala vnútorne. Nemá cenu venovať sa niečomu nasilu.

3. Jedzte pravidelne

Pravidelná a vyvážená strava udržuje krvný cukor v rovnováhe, a teda existuje len minimálna pravdepodobnosť, že dôjde k tzv. vlčiemu hladu. Snažte sa preto jesť 3-5-krát denne v menších dávkach. A nezabúdajte na to, že raňajky sú základ dňa a ich vynechávanie vedie k viacerým problémom.

4. Za úspech si zaslúžite odmenu

Darí sa vám úspešne nekonzumovať sladkosti? Vyhýbate sa rýchlym občerstveniam? Cvičíte trikrát týždenne? Potom si zaslúžite odmenu. Tak napríklad, čo poviete na chutný sladký zákusok jedenkrát do týždňa napríklad v nedeľu? Alebo vám urobí radosť oblečenie, ktoré by ste si inak nekúpili? Ak si z času na čas doprajete za odriekanie odmenu, nebudete mať pocit, že ste sa všetkého obľúbeného vzdali a zároveň vás to bude motivovať do budúcnosti.

5. Znovuobjavte čaro varenia doma

Ak ste sa doteraz stravovali výlučne v reštauráciách alebo bufetoch, skúste porozmýšľať nad tým, že by ste si aspoň niekoľkokrát do týždňa uvarili jedlo doma. Má to viacero výhod. Postup prípravy a použité suroviny závisia jedine od vás. Týmto spôsobom môžete výrazne ovplyvniť výživovú hodnotu jedla.

6. Nenakupujte potraviny, ktoré sú pre vás pokušením

Vyhnite sa pri nakupovaní pokušeniam: koláčiky pre návštevu, čokoláda pre deti, keksíky ako železná rezerva pre nečakané situácie. Ak si budete vedomí toho, že ich máte doma hoci na tom najnedostupnejšom mieste, verte, že v čase krízy po nich siahnete. Najlepšie je nekupovať to, čo je nezdravé. Návšteve môžete ponúknuť koláčiky vlastnej výroby zo zdravých ingrediencií a aj deti môžete naučiť na zdravšie dobroty.

7. Nezabúdajte na pitný režim

Strava, pohyb a pitný režim. To sú azda tri najdôležitejšie pravidlá pre dosiahnutie vysnívanej postavy a pevného tela. Snažte sa denne prijať minimálne 2 litre tekutín, ideálne vody, zeleninových štiav a bylinkových čajov.

8. Pozor na nedostatok spánku

Určite ste si všimli, že po bezsennej noci máte zvýšený apetít a chutia vám hlavne nezdravé jedlá, ktoré vedú k priberaniu. Z tohto dôvodu sa snažte spať osem hodín v chladnej, tmavej a dobre vyvetranej miestnosti bez zbytočných rušivých elementov (elektrické spotrebiče a pod.).

To sú len niektoré z pravidiel, ktoré vám pomôžu pri splnení sna o pevnom zdraví a krásnom tele. Skúsite to?


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 8 jednoduchých tipov ako zdravo schudnúť po sviatkoch

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.