16. DEC 2014

5 skvelých posilňovacích cvikov pre bežca

Mirka

Ak k behu pridáte posilňovanie, zlepšíte svoj výkon, predídete bolesti a vytónujete svaly.

Pri posilňovaní je vhodné zamerať sa na cviky, ktoré sú určené na viacero svalových skupín, svaly chrbta a brucha nevynímajúc. Práve tie pomáhajú chrbtici lepšie zvládať záťaž, a tak eliminovať bolesť, ktorá sa môže dostaviť hlavne pri dlhších behoch a príjemná rozhodne nie je.

Správne zvolené posilňovacie cviky pomáhajú zlepšiť držanie tela a tým napomáhajú správnej bežeckej technike. V neposlednom rade možno posilňovaním dosiahnuť vyformovanie problematických partií. Ktoré cviky sú pre bežca tie pravé?

Plank (doska)

Plank je jedným z najlepších cvikov na posilnenie celého tela. Skvelo pôsobí na svaly v oblasti brucha, dolnej časti chrbta a ramien. V danej pozícii sa snažte vydržať minimálne 30 sekúnd. Opakujte 3-5 ráz.

Back Extensions

Tento cvik je výborný hlavne na chrbát, konkrétne spodnú časť chrbta. Zvyšuje celkovú mobilitu a svalovú silu. Opakujte 3 série po 12 opakovaní.

Drepy s kettlebell

Pri tomto cviku výborne precvičíte nohy, zadok, chrbtové a ramenné svaly. Využíva sa pri ňom kettlebell, ktorý sa drží oboma rukami v prednej časti hrudníka. Zopakujete 10-krát v 3 sériách.

Overhead Lunge (Výpady s činkou nad hlavou)

Aj pri tomto cviku sa posilňuje viacero svalových skupín. Ide hlavne o svaly zadku, stehien, jadra a ramien. Ak by bolo pre vás zložité držať činky nad hlavou, pokojne ich majte na úrovni ramien. Opakujte 8-krát na každú nohu po 3 série.

Stability Ball Hip Extension

Pri tomto cviku využijete fitloptu a výborne si precvičíte svaly jadra, stehien a zadku. Opakujte 10-krát po 3 série.

Ak by vám bolo málo, ďalšie zaujímavé cviky nájdete aj v tomto videu:

Odporúčame prečítať: Natiahnite svoje svaly pred tréningom. Skúste dynamický strečing!

Zdroj video: www.youtube.com

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5 skvelých posilňovacích cvikov pre bežca

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 855
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.