24. OKT 2014

5 rád, ako si udržať imunitu v pohode

adidas

Ak patríte k skupine ľudí, ktorým imunita dáva zabrať pri striedaní sa ročných období, prečítajte si naše rady, ako na imunite popracovať a zostať aj počas sychravých a chladných dní fit. 

1. Kolíšte sa

Tento cvik odstraňuje javy stagnácie v lymfatickom systéme. Je dobré, ak ho budete cvičiť pravidelne, teda minimálne trikrát do týždňa. Kľaknite si na kolená na podložku tak, aby sa vaše kolená a palce nôh naraz opierali o podložku. Odmerajte vzdialenosť asi 30 cm šírka vpred od kolien a v tomto bode si položte lakte rúk na vzdialenosť šírky pliec a oprite sa o ne. Zároveň si hlavu položte do dlaní tak, aby dlane zakryli oči a končeky prstov sa dotýkali temena. Kolísanie spočíva v tom, že sa posuniete smerom vpred a hlavu položíte na podložku. Cvik zopakujte aspoň desaťkrát a potom si dajte 30 sekundovú pauzu. Cvičeniu sa venujte aspoň 10 minút.

Odporúčame prečítať: Chcete posilniť imunitu? Hýbte sa!

2. Jedzte kyslú kapustu

Pokojne aj každý deň si doprajte kyslú kapustu - či už samostatne, alebo formou prílohy k jedlu. Ideálne bez akýchkoľvek konzervantov. Kapusta výborne pôsobí na funkcie tráviaceho systému, obsahuje množstvo vlákniny a vitamínov. 

3. Začnite behať

Beh je jeden z najefektívnejších spôsobov, ako si udržiavať imunitu v pohode. Skúste sa pred behom nastaviť tak, že si poviete: „Všetko zlé vybehám.“ Beh je prirodzený spôsob nášho tela, nepatrí k finančne náročným športom, behať môžete takmer kdekoľvek a kedykoľvek. Navyše beh v chladnom počasí zlepšuje vašu imunitu.

4. Pripravte si vývar

Cesnak a cibuľa by sa mali stať základom vášho jedálneho lístka hlavne v jesennom a zimnom období. Obsahujú veľké množstvo látok a vitamínov, ktoré povzbudzujú našu imunitu. Cibuľový vývar s cesnakom pripravíte rýchlo – stačí nakrájať cibuľu, vo vode priviesť do varu a pridať pretlačený cesnak. Varte päť minúť, vodu sceďte a nechajte vychladnúť.

Odporúčame prečítať: Ako prospieva nášmu zdraviu cibuľa? 

4. Plávajte

Aj keď plávanie v zime nepatrí k príliš obľúbeným športom, stále je jedným z najúčinnejších, ktoré dobre vplývajú na imunitný systém. Pred plávaním je potrebné telo zahriať rozcvičkou a sprchou. Po plávaní by ste si mohli dopriať saunu, ktorá pomôže z tela vyplaviť škodlivé usadeniny.

Pre výber športového oblečenia sa inšpirujtesa na stránke www.adidas.sk alebo v predajniach adidas.


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5 rád, ako si udržať imunitu v pohode

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.