10. APR 2015

5 doplnkových kardio aktivít pre bežca

Mirka

Nikde nie je napísané, že jedinou kardio aktivitou, ktorej sa má bežec venovať, je iba beh. 

Pri behu sú nerovnomerne zaťažované niektoré svalové partie a môže dôjsť k vzniku svalovej nerovnováhy. Okrem toho je beh záťažou pre pohybový aparát a to hlavne pre kĺby. Tiež je dôležité predchádzať tomu, aby sa beh nestal nudným či povinným stereotypom. Preto si treba zvoliť doplnkové kardio aktivity k behu, ktoré dokážu beh z časti nahradiť, teda sú pri nich zapájané podobné svalové skupiny ako pri behu a sú spestrením tréningového plánu.

Bicyklovanie

Bicyklovanie je kardio aktivita, ktorá posilňuje svalstvo nôh, kardiovaskulárny aparát a podporuje krvný obeh. Bicykel je aj dopravný prostriedok, ktorý umožňuje spoznávať nové a zaujímavé miesta a to všetko na čerstvom vzduchu.

Odporúčame prečítať: Ako sa pripraviť na cyklotúru

Plávanie

Plávanie je jednou z pohybových aktivít, ktorá sa najčastejšie odporúča ako doplnkový šport k behu. Pri tomto kardio cvičení sa zvyšuje kapacita pľúc, ktorá ovplyvňuje bežecký výkon. Okrem toho odstraňuje svalovú nerovnováhu, zlepšuje držanie tela, podporuje činnosť metabolizmu a posilňuje svalstvo.

Aqua jogging

Prínosy aqua joggingu sú veľmi podobné ako pri behu. Jeho pozitívom je to, že šetrí pohybový aparát, keďže sa vykonáva vo vode. Je výbornou alternatívou behu po súši hlavne v letných mesiacoch, keď je vonku horúco.

Odporúčame prečítať: Aqua jogging alebo zabehajte si vo vode

Nordic running

Severský beh je kombináciou behu, behu na lyžiach a nordic walkingu. Je nielen oveľa zaujímavejší ako klasický beh, ale aj náročnejší na kondičku. Behu s palicami sa venujú aj vrcholoví športovci, pretože je výborný na zvyšovanie vytrvalosti. Navyše sa pri ňom viac do pohybu zapájajú horné končatiny a možno si vylepšiť bežeckú techniku.

Odporúčame prečítať: Máli sa vám klasický beh? Venujte sa nordic runningu!

Veslovanie

Vhodným doplnkom k behu je aj veslovanie na trenažéri, ktoré zapája do pohybu širokú škálu svalov. Je to komplexné cvičenie, ktoré zlepšuje kondičku, posilňuje svaly horných i dolných končatín a pomáha spaľovať tuky a to všetko bez zaťaženia kĺbov.

Zdroj video: www.youtube.com, zdroj foto: adidas

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5 doplnkových kardio aktivít pre bežca

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.