13. MÁJ 2016

5 cvikov pre brušné svaly pevné ako skala

K dosiahnutiu vyformovaného bruška vám pomôžu správne zvolené cviky.

Získanie vypracovaných brušných svalov patrí k snom, ktoré sa neplnia ľahko. Keďže lokálne sa schudnúť nedá, je nutné upraviť jedálny lístok, venovať sa pravidelne kardio cvičeniu i silovému tréningu, v rámci ktorého môžete vyskúšať niektoré z nasledujúcich cvikov.

Cvik číslo 1

Tento cvik je skvelý na posilnenie celého jadra, teda priameho i šikmých brušných svalov, svalov trupu, zadku, stehien i ramien. To znamená, že ide o skvelý komplexný cvik. Podstata vychádza zo statickej polohy dosky, ktorá je skombinovaná s vytáčaním bedier do strán.


Zdroj video: www.youtube.com

Cvik číslo 2

Ďalší cvik sa vykonáva v sede. Posaďte sa, nohy zodvihnite skrížené nahor tak, aby stehná a horná časť trupu tvorili písmeno V. Do rúk vezmite medicinbal (činku) a otáčajte sa z jednej strany na druhú. Pozor, pri prevádzaní cviku je potrebné zotrvať v pozícii písmena V. Ak s tým máte problém, tak cvik urobte s nohami na zemi – pätami sa opierajte o podložku.


Zdroj video: www.youtube.com

Cvik číslo 3

Výpady sú výborné na posilnenie zadku a stehenných svalov. Ak však k nim pridáte pohyb navyše, teda vytáčanie trupu do strán, precvičíte si aj šikmé brušné svaly. Pokojne môžete použiť i závažie. Tento cvik je ukážkou toho, že brušné svaly sa dajú precvičiť aj v rámci cvikov, ktoré sú primárne zamerané na posilnenie iných svalových skupín, samozrejme, za predpokladu, že vhodne skombinujete viaceré pohyby.  


Zdroj video: www.youtube.com

Cvik číslo 4

Podstata štvrtého cviku spočíva v zdvíhaní trupu na fitlopte. Ak nemáte k dispozícii fitloptu, môžete použiť aj bosu. Zaujmite polohu na fitlopte – mala by byť oporou pre boky a dolnú časť chrbta. Ruky si dajte za hlavu, vydýchnite a zodvihnite hornú časť tela, následne sa vráťte späť. Nepomáhajte si rukami. Tento cvik výborne precvičí horné brušné svaly.


Zdroj video: www.youtube.com

Cvik číslo 5

Tento variant skracovačiek patrí k účinným cvikom na brucho. Vykonáva sa na podložke tak, že spodnú časť chrbta tlačíme k zemi. Kolená pokrčíme do pravého uhla, ruky s prekríženými prstami dáme za hlavu a zodvihneme trup. Následne jednu nohu vystrieme a súčasne vytáčame trup tak, že lakeť jednej ruky smeruje k opačnému (pokrčenému) kolenu.


Zdroj video: www.youtube.com

Zdroj foto: unsplash.com

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Vzpor kľačmo so vzpažením a zanoženímVzpor kľačmo so vzpažením a zanožením

Sedavé zamestnanie a nedostatok pohybu veľmi často spôsobujú veľké bolesti chrbta a krčnej chrbtice. 

 

Jednoduchý tréning na získanie pevného hrudníkaJednoduchý tréning na získanie pevného hrudníka

Pekné a pevné prsia majú určite veľký vplyv na sebavedomie každej ženy. 

 

Swing je účinný aj na odbúranie tukuSwing je účinný aj na odbúravanie tuku

Ide o veľmi účinný cvik, ktorý sa momentálne dostáva na výslnie. 


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 5 cvikov pre brušné svaly pevné ako skala

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.