21. MÁJ 2015

3 cvičenia, ktoré zlepšia vašu kondičku

Cvičíte pravidelne a hľadáte cvičenia, ktoré tréningový plán spestria a poriadne si „maknete“?

Aktuálne sú veľmi populárne vysoko intenzívne intervalové tréningy (HIIT), pretože pri nich si dá človek poriadne do tela a prinášajú aj značnú časovú úsporu. Zlepšujú kondičku, zrýchľujú metabolizmus a skvelo spaľujú tuk hodiny po ukončení tréningu. Ktorý si vyberiete?

Tabata tréning

Už je to nejaký čas, čo japonský vedec Izumi Tabata prišiel s tréningom, ktorý spaľuje tuky a šetrí čas. Za približne 20 minút možno týmto spôsobom precvičiť celé telo. Okrem toho sa tréning nikdy nezunuje, pretože možno kombinovať kardio i posilňovacie cviky. V čom je podstata tabaty? Jedna tabata trvá 4 minúty, pričom 20 sekúnd sa ide na maximum a 10 sekúnd je prestávka. Za 4 minúty sa vykoná 8 sérií. V rámci tréningu sa odporúča urobť maximálne 4-5 tabát, čo trvá zhruba 20 minút. Pred cvičením je nevyhnutnosťou zahriatie a dynamický strečing.

Odporúčame prečítať: Krátky tabata tréning, ktorý prinesie výsledky

Odporúčame prečítať: Tabata tréning pre tých, ktorí bojujú s časom

Insanity

Za cvičením insanity je známy fitnes tréner Shaun T. Vytvoril ho hlavne pre tých, ktorí chcú schudnúť. Cvičenie je však také náročné, že budovanie kondície je samozrejmosťou. Názov insanity je výstižný, pretože ide naozaj o šialenstvo, počas ktorého idete naplno niekoľko minút a krátko odpočívate. Zvyčajne „makáte“ 3-4 minúty a 30 sekúnd je pauza. Dĺžka cvičenia je zvyčajne 30-60 minút.

Odporúčame prečítať: Shaun T boduje po insanity s programom FOCUS T25

Metafit

Cvičenie metafit frčí vo Veľkej Británii a podobne ako pri predchádzajúcich cvičeniach ide o vysoko intenzívny intervalový tréning. Kombinácia HIIT techník a cvikov s vlastnou váhou zrýchľuje metabolizmus, zaručuje spaľovanie tukov niekoľko hodín po ukončení cvičenia a zlepšuje kondičku.

Odporúčame prečítať: Briti pri cvičení metafit zhadzujú kilá. Ako to bude u nás? 

Zdroj video: www.youtube.com, zdroj foto: adidas

Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 3 cvičenia, ktoré zlepšia vašu kondičku

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.