11 tipov pre pohodový beh počas chladných dní
8. DEC 2016

11 tipov pre pohodový beh počas chladných dní

Na behu je úžasné aj to, že si ho môžeme dopriať po celý rok, teda aj počas chladnej zimy. 

Je však dôležité dbať na niekoľko vecí, ktoré zimný beh urobia bezpečným i príjemným. Ktoré sú to?

Vyberajte si oblečenie z vhodných materiálov

Pod vhodným oblečením máme na mysli kvalitné športové oblečenie určené na chladné dni. Je ľahké, vzdušné a zahreje. Počas zimy je dobré oblečenie vrstviť a čo sa týka napríklad ponožiek, je lepšie dať si dva páry polypropylénových ponožiek ako jedny hrubé z bavlny. Polypropylén je syntetický materiál, ktorý je napríklad až 2,5-krát odolnejší proti oderu a oveľa menej saje pot ako stále často používaný polyester. Polypropylén sa takisto využíva aj pri výrobe funkčného športového oblečenia – udrží vás v teple a suchu.

Náš tip: Značka adidas na zimu ponúka oblečenie z materiálu climawarm™, ktorý príjemne zahreje počas zimy. Nehovoriac o tom, že oblečenie tejto značky je trendové a uspokojí aj tých najnáročnejších zákazníkov. Veď všetci chceme vyzerať pri behu skvelo.

Chráňte si odkryté časti tela

Vaše telo stráca najväčšie množstvá tepla cez odkryté časti, teda hlavu, krk či ruky. Z tohto dôvodu sa snažte obnažené časti tela chrániť rukavicami, čiapkou či šálom. Vyhnete sa nepríjemným pocitom chladu i vzniku omrzlín. Lýtka si môžete zohriať bežeckými podkolienkami alebo štucňami.

Ak beháte za tmy, oznámte to svojim blízkym

Možno to budete považovať za banalitu, ale vždy je lepšie prípadným problémom predchádzať. Tisíckrát sa nemusí stať nič, ale či chcete, alebo nie, počas zimy hrozí vyššie riziko úrazu a tma tiež nie je práve bezpečná a to hlavne pre ženy.

Noste reflexné prvky

Bez problémov to máte v prípade, že ich máte na športovom oblečení. Ak takýto odev nemáte, využívajte pri behu reflexné prvky, ktoré kúpite v každom športovom obchode.

Behajte v blízkosti domova

Keď je vonku zima, tma a poprípade sneh, behajte radšej v bližšom okolí svojho domova. Ľahko sa vrátite, keď sa zmení počasie alebo vám beh nebude príjemný.

Behajte s opatrnosťou

V tme môžete prehliadnuť jamu, blato či zľadovatený povrch. Preto bežte pomalšie, hlavne v zákrutách, a robte menšie kroky.

Majte pri sebe mobil

Aj keď sa pri behu ventilujete a chcete mať od všetkých pokoj, vložte si do nepremokavého vrecka mobil. Samozrejme, zvoľte si tichý režim.

Dokonale sa rozcvičte

Počas zimy sa odporúča rozohriať svaly ešte v interiéri. Môžete si dopriať pár preskokov cez švihadlo alebo niekoľkokrát zbehnúť hore a dolu po schodoch. Týmto spôsobom predídete zraneniu a podáte lepší výkon.

Naučte sa správne behať s/proti vetru

Ak vonku nepríjemne fúka, vždy najprv bežte proti vetru a cestou späť s vetrom. Vyhnete sa zbytočnému vyčerpaniu.

Pokožke tváre doprajte hydratáciu

Možno sa to zdá ako banalita, ale v mrazoch dostáva naša pokožka zabrať. Ak sa chcete vyhnúť páleniu, svrbeniu a nepríjemnému pocitu suchosti, natrite ju mastnejším krémom pred behom a, samozrejme, aj po ňom.

Čo najrýchlejšie po behu sa prezlečte

Platí to pre spodné vrstvy oblečenia, ako je spodná bielizeň a tričko, aby vám nezostala zima. Vhodné je dopriať si aj teplý čaj, ktorý príjemne zohreje. Tenisky treba takisto nechať dôkladne vysušiť, aby boli pripravené na ďalší beh.

Zdroj foto: adidas.sk

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Koľko a aké ovocie môže zjesť bežec?Koľko a aké ovocie môže zjesť bežec?

Možno na sebe pozorujete, že čím viac beháte, tým pociťujete väčší hlad. Bez výčitiek ho môžete zahnať práve chutnými a zdravými ovocnými plodmi. 

 

Beháte, ale kilá sa vás stále držia ako kliešť? tréner prezradil príčinyBeháte, ale kilá sa vás stále držia ako kliešť? Tréner prezradil príčiny

„Pri intenzite na úrovni anaeróbneho prahu sa dostávame na úroveň spaľovania viac ako 80 % sacharidov, čo znamená, že k čerpaniu tukových zásob sa ani nemusíme dostať.“ 

 

5 úžasných vegetariánskych zdrojov železa pre bežcov5 úžasných vegetariánskych zdrojov železa pre športovcov

Trápi vás únava a nevoľnosť alebo trpíte závratmi pri tréningu? Možno je za to zodpovedný nedostatok železa vo vašej strave.  


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 11 tipov pre pohodový beh počas chladných dní

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1471
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.