21. SEP 2016

11 maličkostí, ktoré z vás urobia lepšieho bežca

Bez ohľadu na to, či s behom začínate, alebo trénujete na preteky, môžete urobiť niekoľko drobností, ktoré vám pomôžu zlepšiť sa. 

Doprajte si rozcvičku aj vtedy, keď sa ponáhľate

Je jedno, či máte pred sebou pohodový beh, alebo idete behať do kopcov, vždy sa dôkladne rozohrejte – rozprúdite krv a zohrejete svalstvo. Minimum je aspoň 5 minút svižnej chôdze, džogingu, pochodovania na mieste či dvíhania kolien do výšky v rezkom tempe.

Všímajte si signály svojho tela

Aj pri behu je nevyhnutné počúvať a rešpektovať svoje telo. Stupňujúca sa bolesť môže byť predzvesťou hroziaceho zranenia. Ak sa vám také niečo stane, zmiernite tempo.

Nemajte strach poradiť sa so skúsenejšími

Chcete byť lepší alebo máte pochybnosti, či robíte všetko správne? Vyhľadajte bežeckého trénera – ujasní vám tie skutočnosti, v ktorých nemáte celkom jasno a posuniete sa zasa o krok ďalej. Poprípade sa spýtajte niekoho, kto sa behu už nejaký čas venuje.

Nezabudnite na posilňovanie

Beh a veľké svaly rozhodne nejdú dokopy. Avšak aj bežec by sa mal venovať posilňovacím cvikom, ideálne s vlastnou váhou. Výborné sú všetkým známe kľuky, drepy, výpady či doska. Posilňovací tréning by mal každý bežec absolvovať aspoň dva razy týždenne.

Nezvykajte si na výhovorky

Hovorí sa, že kto chce, nájde spôsob, kto nechce zasa výhovorku. Ak sa cítite unavene, nevynechávajte tréningy, ale zamerajte sa na skvalitnenie stravy alebo choďte skôr spať. Prší? Choďte si zabehať do haly alebo sa venujte inej podobnej aktivite, ktorá má takisto vplyv na vaše bežecké schopnosti. Budete sa musieť prekonať, ale keď to dokážete, posuniete sa o veľký krok dopredu.

Nepodceňujte bežeckú výbavu

Myslíte to s behom vážne? Potom by ste mali byť pripravení na všetky nástrahy počasia. V lete sa vám zídu napríklad slnečné okuliare či šiltovka, v zime oblečenie, ktoré zahreje. Stavte na kvalitné funkčné materiály. Samozrejmosťou sú bežecké tenisky. Skvelé topánky má v ponuke aj značka adidas.

Adidas eshop
Zdroj foto: adidas.sk

Pripomínajte si cieľ, ktorý chcete dosiahnuť

Motivácia je dôležitá pri všetkom, čo robíte, preto by ste mali mať vždy stanovený cieľ. Pomôže vám to v čase krízy. Vhodné je určiť si aj odmeny, ktoré budú na vás čakať, pokiaľ cieľ splníte.

Myslite na to, že sa zlepšujete aj vďaka regenerácii

Pokiaľ máte tendenciu prepínať svoje sily, riskujete zranenie i nechuť k behu. Vždy myslite na to, že zlepšujete sa nielen kvalitnými tréningami, ale aj dôsledným odpočinkom. Ľudské telo jednoducho potrebuje čas, aby sa mohlo zotaviť. Relaxovať môžete aktívne, alebo pasívne. Závisí iba od vás, čo si vyberiete.

Snažte sa stravovať zdravo a vyvážene

Nastavenie jedálneho lístka závisí od vašich cieľov, pretože inak sa stravuje bežec, ktorý sa chystá na polmaratón a inak žena, ktorá sa chce zbaviť nadváhy. Ak si v tomto smere neviete poradiť sami, vyhľadajte odborníka.

Neprepadajte rutine

Beh nie je o monotónnom pohybe po tej istej trase. Môžete ho oživiť behom do kopcov alebo schodov, využiť metódy ako fartlek či HIIT. Aj bežecký tréning môže byť s trochou chcenia vždy iný a zaujímavý.

Behajte so srdcom

Najväčší zmysel majú veci, do ktorých dávame srdce. Robia náš život plnohodnotnejším a krajším. Preto sa pred každým behom nalaďte pozitívne a užívajte si ho! 

Zdroj foto: adidas.sk

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Prečo začať deň behom?Prečo začať deň behom?

Ako sa ráno naladíte, tak to s vami pôjde počas celého dňa. Pokiaľ chcete mať dobrú náladu a veľa energie, začnite deň ranným behom. 

 

Ako sa nenudiť pri behu?Ako sa nenudiť pri behu?

Ak chcete bojovať proti nude pri behu, musíte do toho zapojiť nielen svoje telo, ale aj myseľ. 

 

Bežec leo lendvorský: motiváciou sú pre mňa aj ľudia okolo mňaBežec Leo Lendvorský: Motiváciou sú pre mňa aj ľudia okolo mňa

Leo je trénerom bežeckej komunity adidas Runners a aj vášnivým športovcom.


Autor článku

Mirka Mikova

Mgr. Mirka Miková - redaktorka Cvičte.sk

Písaniu sa venujem niekoľko rokov, je mojou prácou i koníčkom. Takisto som vyznávačkou zdravého životného štýlu – pravidelne športujem a nie je mi jedno, čo si dám na tanier. Oblasť výživy ma zaujíma natoľko, že sa v tomto smere aktívne vzdelávam. Nedávno som absolvovala 6-mesačný kurz výživového poradenstva v ČR a plánujem sa zúčastniť ďalších, pretože si myslím, že vedomosti sú základ. Mojím mottom sú slová Usaina Bolta: „Nemožné je len silné slovo používané slabými ľuďmi, ktorí zistili, že je ľahšie žiť vo svete, ktorý im bol daný, ako nájsť v sebe silu niečo zmeniť. Nemožné nie je fakt, ale voľba.“ Viac o mne aj na:

http://bit.ly/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 11 maličkostí, ktoré z vás urobia lepšieho bežca

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 860
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.